۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

مرکز پرورش ۳۹۵ هکتاری میگو در هندیجان راه اندازی می‌شود

سرپرست شیلات خوزستان از راه اندازی مرکز ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو در منطقه ساحلی هندیجان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۶۰
مرکز پرورش ۳۹۵ هکتاری میگو در هندیجان راه اندازی می‌شود
 
غلامرضا افتخاری نسب در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این مرکز در سه ماه آینده فعالیت اجرایی و ساخت تجهیزات خود را شروع می‌کند و از سال آینده وارد فاز تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند اظهار داشت: این منطقه ساحلی ظرفیت‌های خوبی برای پرورش آبزیان دارد.
افتخاری نسب با بیان اینکه مرکز پرورش میگوی چوئبده آبادان پش از ریشه کنی بیماری لکه سفید وارد فعالیت شده است افزود: امسال طبق برنامه ۳۰ مزرعه پرورش میگو در چوئبده وارد چرخه تولید می‌شوند.
وی با بیان اینکه پارسال در سایت پرورش میگوی چوئبده حدود ۵۴۰ تن میگوی پرورشی تولید شد افزود: بخشی از تولید میگوی پرورشی چوئبده به کشور‌های اروپایی بخصوص اسپانیا صادر شد.  
سرپرست شیلات خوزستان با اشاره به طرح مطالعانی هفت هزار هکتاری پرورش ماهی توسط دو شرکت تعاونی در هندیجان اظهار داشت: یک تعاونی هزار هکتاری پرورش آبزیان دیگر با مشارکت شرکت نصر میثاق در هندیجان در دست مطالعه است که امید است این طرح سال آینده آغاز شود.
افتخاری نسب با اشاره به اینکه سازمان شیلات از صنعت آبزی پروری حمایت می‌کند افزود: با توجه به اینکه فشار بیش از حد به منابع آبزیان دریایی امکان پذیر نیست توسعه آبزی پروری در دستور و اولویت سازمان شیلات قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه استان خوزستان به‌خصوص مناطق ساحلی خوزستان ظرفیت بسیار بالایی در پرورش ماهیان گرمابی دارد افزود: توسعه صنعت آبزی پروری می‌تواند معضل اشتغال در مناطق ساحلی خوزستان را برطرف کند.
پارسال ۵۷ هزار تن انواع ماهیان گرمابی در خوزستان تولید شد، ولی امسال طبق برنامه این میزان به علت تامین آب پایدار برای آبزی پروران به ۸۰ هزار تن خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار