۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

افزایش ۵۱ درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند از افزایش ۵۱ درصدی سرمایه گذاری در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۵۹
افزایش ۵۱ درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند
 
به گزارش خبرنگار مانا، سید علی موسوی در مصاحبه خبری با رسانه گروهی افزود: در این مدت سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش‌های تجارت، کشاورزی، خدمات، گردشگری و صنعت در منطقه آزاد اروند صورت گرفته و چهار هزار و ۳۲۰ فرصت شغلی در شهر‌های آبادان و خرمشهر ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه به منظور تحقق شعار امسال رونق تولید ۱۲ رویکرد تدارک دیده شده است گفت: با استقرار گمرک در دروازه‌های منطقه آزاد اروند، کنترل و خروج کالا در دروازه‌ها انجام خواهد شد.
موسوی با اشاره به صادرات ۴۳ میلیون دلار کالای غیرنفتی از بندر آبادان در چهار ماهه نخست امسال گفت: این میزان صادرات که به کشور‌های حوزه خلیج فارس و اروپایی انجام شده درمقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۹ افزایش یافته است.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب وکار منطقه آزاد اروند، مصالح ساختمانی، مواد معدنی، فولاد و صیفی‌جات را عمده کالا‌های صادراتی از بندر آبادان بیان کرد و افزود: در این مدت ۱۷ میلیون دلار کالا از  بندر آبادان ترانزیت شده است.
وی در ادامه افزود: مناطق آزاد در بحث تحریم‌ها، بازوان خوبی برای اقتصاد کشور بوده، اما تسری قوانین سرزمین مادر به مناطق آزاد مانع پیشرفت این مناطق می‌شود.
محدوده منطقه آزاد اروند حدود ۳۴ هزار هکتار است که شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر، جزیره مینو و بخشی از سواحل شرقی اروندرود است.
این منطقه علاوه بر ارتباط زمینی و دریایی با کشورعراق، از طریق آبراه اروندرود به آب‌های بین‌المللی متصل می‌شود.
تاکنون حدود ۱۶ کشور در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند سرمایه گذاری کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار