۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
امروز و با حضور وزیر راه انجام شد؛

بهره‌برداری از ترانستینرهای ساخت داخل در بندر شهید رجایی

بهره‌برداری از ترانستینرهای ساخت داخل در بندر شهید رجایی
با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۱۵ دستگاه ترانستینر تولید شده توسط یکی از شرکت‌های ایرانی در هرمزگان به بهره برداری رسید و تحویل دو شرکت ترمینال اپراتوری بندر شهید رجایی شد.
کد خبر: ۸۴۴۵۷
به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از این تجهیزات استراتژیک بندری با بیان اینکه در سالی که دشمنان تحریم را به اوج خود رسانده‌اند در عرصه‌های مختلف شاهد رشد خودباورانه ملت ایران هستیم، خاطر نشان کرد: طراحی، مهندسی، ساخت و عرضه ۱۵ دستگاه جرثقیل کانتینربر ساخت داخل از سوی متخصصان جوان ایرانی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه این جرثقیل‌ها از امروز در بندر شهید رجایی فعال می‌شوند، تصریح کرد: باید باور کنیم که مردم ایران توانمند هستند و دشمن باید بفهمد نمی‌تواند جلوی پیشرفت ما و مردم ما را بگیرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ادامه مراسم بهره برداری از ۱۵ دستگاه ترانستینر ساخت ایران و تحویل آن‌ها به شرکت‌های اپراتوری بندر شهید رجایی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی ارائه خدمات به مشتریان بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته‌ترین و بزرگترین بندر کانتینری ایران و همچنین با هدف افزایش توان و پتانسیل عملیاتی این بندر، قرارداد طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی ساخت ۱۵ دستگاه ترانستینر (جرثقیل ساحلی ویژه صفافی کانتینر) در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۴ با شرکت ماشین سازی منگان منعقد شد.
اله مراد عفیفی پور ادامه داد: پس از گذشت دو سال از زمان آغاز فاز اجرایی پروژه در بندر شهید رجایی و با تلاش خالصانه و بی‌وقفه تمامی عوامل و مسئولین، هم اکنون تمامی مراحل این پروژه با بهره گیری از دانش و توان فنی شرکت‌های ایرانی به پایان رسیده و آماده تحویل به دو شرکت ترمینال اپراتوری بندر است.
وی ظرفیت چیدمان کانتینر توسط این تجهیزات را ۵+۱ در ارتفاع و ۶+۱ در عرض برشمرد و اظهار داشت: ظرفیت باربرداری این ترانستینر‌ها زیر اسپریدر ۴۰ تن است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مجموع هزینه صرف شده برای طراحی، ساخت و نصب این تجهیزات استراتژیک را ۲۱ میلیون یورو (با قیمت روز ۲۸۰ میلیارد تومان) دانست که از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تأمین مالی شده است.
وی تصریح کرد: با افزوده شدن این تجهیزات، تعداد ترانستینر‌های ملکی سازمان بنادر در بزرگترین بندر تجاری کشور به تعداد ۶۰ دستگاه می‌رسد و ۲۸ دستگاه نیز متعلق به بخش خصوصی است.
عفیفی پور رقم اشتغال‌زایی این طرح مهم را ۴۲۰ نفر شامل ۳۲۰ نفر مستقیم و ۱۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم اعلام کرد.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: این طرح مهم و راهبردی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینۀ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد خودباوری ملی در هنگامه تندباد تحریم ها، حمایت از رونق تولید و همچنین تقویت ناوگان مسافری دریایی و تأمین تجهیزات دریایی و بندری مهم‌ترین استان ساحلی کشور، عملیاتی و بهره برداری شده است.
شایان ذکر است، بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالا‌های کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار