۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
قائم مقام وزیر صنعت در بندر امیرآباد گفت:

هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالا‌های دپو شده در بندرامیرآباد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بندرامیرآباد با توجه به موقعیت استراتژیک خود می تواند نقش ویژه ای جهت افزایش صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر ایفا کند.
کد خبر: ۸۴۴۵۵
هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالا‌های دپو شده در بندرامیرآباد
 
به گزارش مانا، حسین مدرس خیابانی در بازدید از بندرامیرآباد با بیان اینکه بنادر باید با بهره گیری از فرصت تحریم و ورود کالا‌های اساسی به کشور، زیر ساخت‌های تجاری خود را توسعه دهند، افزود: بنادر شمالی توانایی آن را دارند که در ورود کالا‌های اساسی به کشور همانند بنادر جنوب فعال شوند، از این رو توزیع متوازن واردات این نوع کالا‌ها در بنادر شمالی و جنوبی ضرورت دارد.
وی همچنین صادرات کالا را موجب توسعه اشتغال  و پر شدن ظرفیت‌های خالی تولید برشمرد و گفت: علت کاهش ۲۶ درصدی واردات کالا در سال ۹۷ و همچنین ۹ درصدی آن در سه ماهه نخست سال جاری مزیت دار شدن صادرات با توجه به نوسانات ارز است.
حل مشکلات دپوی کالا
مدرس خیابانی علت دپوی کالا در بنادر کشور را مشکلات ارزی، حقوق و عوارض گمرکی و کم بودن تعداد کامیون‌ها دانست و اظهارداشت: در روز‌های آینده هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالا‌های دپو شده در بندرامیرآباد انجام خواهد شد.
این مقام مسئول از مصوبه  شورای عالی صادرات برای افزایش حجم صادرات کالا به ۱۵ کشور همسایه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: بندرامیرآباد با توجه به موقعیت استراتژیک خود می‌تواند نقش ویژه‌ای جهت افزایش صادرات کالا به کشور‌های حاشیه دریای خزر ایفا کند.
سبد کالایی در بندرامیرآباد متنوع می‌شود
سیاوش رضوانی؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد نیز در این بازدید گفت: سرمایه گذاری صنایع کوچک و بزرگ در بندرامیرآباد از قبیل: کارخانه MDF موجب تنوع سبد کالایی در این بندر می‌شود.
وی به حجم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در چهار ماهه نخست سال جاری در بندرامیرآباد اشاره و خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد سهم ۸۰ درصدی در صادرات کالا در بین بنادر شمالی را دارد.
وی میزان کل سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد را را ۱۳ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد که از این میزان ۶ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال پروژه‌های به بهره برداری رسیده و ۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال نیز در حال ساخت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار