۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

تداوم رشد و توسعه بنادر و ترمینال‌های کانتینری

تقاضای جهانی برای احداث بنادر و ترمینال‌های کانتینری علی‌رغم اینکه تجارت کانتینری با فراز و نشیب زیادی در آینده مواجه خواهد شد همچنان به رشد و توسعۀ خود ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۴۴۴۸
 
تداوم رشد و توسعه بنادر و ترمینال‌های کانتینری
به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس پیش‌بینی مشاوران حمل و نقل جهانی Drewry اکثر مناطق جهان شاهد رشد و توسعه، همچنین استفادۀ بیشتر از ترمینال‌های کانتینری خواهد بود.
بر اساس این گزارش پیش بینی می‌شود بنادر کانتینری در پنج سال آینده هر سال به طور متوسط با رشد ۴.۴ درصدی مواجه شود. در این میان توان ترمینال‌های کانتینری جهان بیشتر خواهد شد.
بررسی‌های کارشناسانه نشان می‌دهد ظرفیت بنادر کانتینری جهانی که در سال ۲۰۱۸، ۷۸۴ میلیون TEU بود در سال ۲۰۲۳ به ۹۷۳ میلیون TEU خواهد رسید.
البته تحقق این پیش بینی‌ها زمانی میسر خواهد شد که بحران مالی جهانی، اقتصاد جهانی را تهدید نکند. برای مثال در سال ۲۰۰۰ کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که ظرفیت بنادر کانتینری سالانه با رشد ۹ درصدی مواجه خواهد شد. درحالی‌که بحران‌های جهانی تا سال ۲۰۰۷ این وضعیت را متوقف کرد.
گزارش Drewry حاکی است در پنج سال آینده مناطق مختلف با شدت و ضعفِ رشد و توسعه  ترمینال‌های کانتینری روبه‌رو خواهند بود و در این میان خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا همچنین خاور دور با رشد و تقاضای پیش بینی شده مواجه خواهند شد.
انتظار می‌رود شدیدترین نوسانات صعودی در زمینۀ بنادر و ترمینال‌های کانتینری شامل کشور چین خواهد شد.
"Neil Davidson" تحلیل‌گر ارشد Drewry در این زمینه نوشت سرعت بسیار سریع فعالیت‌ها در چین گسترش ظرفیت‌ها را به دنبال خواهد داشت هرچند جنگ تعرفه‌ها  ممکن است باعث شود تا دولت این کشور رویکرد محتاطانه‌ای را درپیش گیرد.
در پایان گزارش آمده است بازیگران اصلی که به توسعۀ بنادر و ترمینال‌های کانتینری همت گماشته‌اند عبارتند از Hutchison و Fortunes و Cosco و DP World و APMT و Maersk Line که  پروژه‌های خود را تا پنج سال آینده ادامه خواهند داد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار