۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

اختصاص ۲۵ هکتار از بندر امیرآباد به فضای گردشگری

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: هم اکنون ۲۵ هکتار از فضای بندر امیر آباد جهت ایجاد انواع زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری، اختصاص یافته است که بر اساس مطالعات صورت گرفته، فاز نخست ایجاد امکانات گردشگری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمند است.
کد خبر: ۸۴۴۴۷

اختصاص ۲۵ هکتار از بندر امیرآباد به فضای گردشگری

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا به پتانسیل بالای بندر امیرآباد برای توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد به عنوان یکی از برنامه‌های این بندر در حال پیگیری است.
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، تصریح کرد: ایجاد مجتمع توریسم دریایی در بندر امیرآباد می‌تواند یکی از فرصت‌های مهم توسعه توریسم دریایی در نوار ساحلی استان مازندران نیز تلقی شود.
 این مقام مسئول در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، عنوان کرد: هم اکنون ۲۵ هکتار از فضای بندر امیر آباد جهت ایجاد انواع زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری، اختصاص یافته است.
وی در ادامه همچنین اذعان داشت: به همین منظور و در راستای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی فراخوان عمومی اعلام شده است که امیدواریم به زودی موضوع گردشگری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به سرانجام رسد.
وی خاطرنشان ساخت: پس از اعلام آمادگی سرمایه گذاران، جهت انتخاب نهایی پیمانکار مربوطه مناقصه برگزار می‌شود که امیدواریم در شهریور ماه امسال شاهد برگزاری این مناقصه باشیم.
این مقام مسئول در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، یادآور شد: تا کنون بیش از پنج نفر سرمایه گذار جهت ایجاد امکانات گردشگری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مراجعه کرده اند.
ایجاد فاز نخست طرح گردشگری بندر امیر آباد با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار
به گفته رضوانی، بر اساس مطالعات صورت گرفته، فاز نخست ایجاد امکانات گردشگری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیازمند است.
وی در ادامه گفته‌های خود تأکید کرد: ساخت هتل، ویلا، استخر، محوطه بازی کودکان، رستوران، کافی شاپ، کلوپ ورزش‌های دریایی و ... از جمله امکاناتی است که باید در بندر امیر آباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شود.
ایجاد امکانات گردشگری دریایی در بندر امیرآباد با حفظ موازین زیست محیطی
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در ادامه به ضرورت ایجاد اسکله تفریحی در بندر امیرآباد به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توریسم دریایی اشاره کرد و بیان داشت: از آنجا که بندر امیرآباد در منطقه حفاظت شده میانکاله واقع شده، لذا حفاظت از محیط زیست منطقه حین اجرای طرح‌های گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
به گفته رضوانی، بنابراین در راستای حفاظت از محیط زیست میانکاله، اسکلۀ تفریحی باید اسکلۀ چوبی با قابلیت جابه‌جایی باشد، تا آسیبی به محیط زیست منطقه وارد نشود.
وی با بیان اینکه ایجاد هر گونه تأسیسات گردشگری در منطقه ویژه امیرآباد می‌تواند به توسعه گردشگری دریایی در شمال کشور کمک شایانی کند، بیان کرد: یکی از مهمترین قابلیت‌های منطقه وِیژه اقتصادی در بحث توسعه گردشگری به نزدیکی این منطقه به منطقه حفاظت شده میانکاله مربوط می‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه در طول سال شاهد ورود تور‌های گردشگری بسیار به منطقه حفاظت شده دریایی میانکاله هستیم، لذا می‌توان از این پتانسیل بالا برای جذب گردشگران در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهره برد.
این مقام مسئول در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، خاطرنشان ساخت: با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری و پروژه‌های تعریف شده از زمان آغاز عملیات اجرایی تا اتمام کامل فاز نخست طرح گردشگری منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد این پروژه حداقل سه سال به طول خواهد انجامید.
وی در ادامه همچنین به طرح توسعه گردشگری دریای مازندران اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه توریسم دریایی در سواحل استان مازندران، مطالعات گسترده‌ای از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران از رامسر در غربی‌ترین نقطه استان تا لیوان شرقی در شرقی‌ترین نقطه ساحلی این استان، انجام شده است.
رضوانی با اشاره به اینکه این پروژه مطالعاتی با همکاری فرمانداری‌های شهرستان‌های ساحلی، ادارات محیط زیست و ادارات گردشگری این شهرستان‌های انجام شده است، تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط کارشناسان خبره، در نهایت ۱۴ منطقه ساحلی برای ایجاد امکانات توریسم دریایی در سواحل مازندران در نظر گرفته شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به اینکه این امر نوید بخش توسعه روزافزون توریسم دریایی است، تأکید کرد: امیدواریم با حضور و استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد تحقق این مهم در سواحل دریای مازندران باشیم.
رضوانی در ادامه گفته‌های خود به بازدید گردشگران از تأسیسات بندری به عنوان یکی از جاذبه‌های توریسم دریایی اشاره کرد و گفت: مشاهده اینکه چگونه کشتی‌های تجاری کالا‌ها را تخلیه و بارگیری می‌کنند، برای گردشگران بسیار جذاب است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه بازدید گردشگران از فضای بندری می‌تواند به عنوان تبلیغی مهمی برای این منطقه بندری نیز تلقی شود، عنوان کرد: به همین منظور نیز کارشناسانی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد برای راهنمایی گردشگران جهت بازدید از قسمت‌های مختلف فضای بندری در نظر گرفته شده اند.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار