۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

۵۲ نفر در آب‌های خوزستان غرق شدند

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: در چهار ماه نخست امسال ۵۲ نفر در آب‌های ساحلی، رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سد‌های مخرنی خوزستان غرق شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۴۵
۵۲ نفر در آب‌های خوزستان غرق شدند
 
کیامرث حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بیشتر شناگران به علت ناآشنایی به فنون شنا، توجه نکردن به هشدار‌های ایمنی و شنا در نقاط عمیق غرق شدند.
وی با اشاره به اینکه خوزستان رتبۀ نخست تعداد غرق شدگان را در کشور دارد افزود: باید مناطق ساحلی و کناره‌های رودخانه‌ها به طور کامل ایمن سازی شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به اینکه در میان غرق شدگان تعدادی گردشگر نیز دیده می‌شود افزود: امسال رودخانه‌های استان به دلیل حجم زیاد بارندگی در سال آبی جاری، قابلیت شنا را دارند به همین دلیل شنا برای نوجوانان بسیار خطرناک است.
حاجی زاده با اشاره به اینکه تعدادی از شناگران در کانال‌های آب رسانی خوزستان غرق شدند افزود: با ایمن سازی و اطلاع رسانی می‌توان از تعداد حوادث منجر به غرق شناگران کاست.
وی با اشاره به اینکه بسیاری ازمردم خوزستان در فصل گرما به رودخانه‌های پناه می‌برند افزود: با حضور به موقع ناجیان، حدود ۸۵ نفر از مرگ حتمی در آب‌های داخلی خوزستان نجات یافتند.
با توجه به گرمای هوا در خوزستان و پناه بردن مردم به رودخانه‌ها و شنا در آنها، احتمال افزایش تعداد غرق شدگان در صورت بی توجهی به هشدار‌ها وجود دارد.



   
ارسال نظرات
آخرین اخبار