۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

دانشگاه علوم دریایی در صدد پذیرش دانشجوی خارجی

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: در صورت فراهم شدن همه شرایط، از ترم آینده دانشجویان خارجی در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۴۳
دانشگاه علوم دریایی در صدد پذیرش دانشجوی خارجی
 
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر منصور زراء نژاد در آئین تجلیل از فعالان رسانه در منطقه آزاد اروند افزود: بسیاری از اقدامات برای جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه انجام شده است و در صورت فراهم شدن همۀ شرایط از ترم آینده دانشجوی خارجی در این دانشگاه پذیرش می‌شود.
وی از اخذ مجوز جذب دانشجوی خارجی خبر داد و افزود: جذب دانشجو مستلزم کسب برخی مجوز‌ها بود که خوشبختانه با تلاش در این زمینه، کار انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مورد نیاز برای توسعه این فعالیت را ضروری خواند و افزود: دانشگاه‌های مستقر در مناطق آزاد طبق قانون مجاز به داشتن پردیس بین الملل هستند و مزیت این پردیس فراهم کردن زمینۀ جذب دانشجویان خارجی است.  
وی وجود دانشگاه دولتی همچون دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در منطقه آزاد اروند را از مزایای داشتن پردیس بین الملل دانست و افزود: دانگشاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در سال ۱۳۸۶ مجوز پردیس بین الملل را گرفته بود و این مجوز به هر دلیلی استفاده نشده بود، اما در حال حاضر در صدد استفاده از این ظرفیت هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجوی متقاضی از کشور عراق داریم ابراز امیدواری کرد در سال آیندۀ تحصیلی جذب دانشجوی عراقی داشته باشیم و بتوانیم روند عقب مانده را سریع‌تر ساماندهی کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر امکانات و شرایط پذیرش دانشجوی خارجی را دارد افزود: این امر می‌تواند در ارزآوری و کمک به بنیۀ اقتصادی دانشگاه بسیار موثر باشد.
دکتر زراءنژاد افزود: در صدد هستیم با ایجاد یک کنسرسیوم علمی با همکاری برخی دانشگاه‌های معتبر کشور و نیز ایجاد یک پردیس دانشگاهی در منطقه آزاد اروند به افزایش رشته در دانشگاه کمک کنیم.
رییس دانشگاه علوم دریایی خرمشهر همچنین با تجلیل از خبرنگاران منطقه، از آنان به عنوان بازوی موثر در انعکاس فعالیّت‌های علمی یاد و تصریح کرد: در دانشگاه علوم دریایی پژوهش‌های زیادی در زمینه‌های مختلف علمی انجام می‌شود و قصد داریم با ارائه آنها، سطح مطالبات منطقه، به ویژه مطالبات علمی و زیست محیطی را ارتقاء دهیم.
حدود دوهزار دانشجو در ۱۱ دوره کارشناسی، ۱۹ دوره کارشناسی ارشد و چهار رشته دکترا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول تحصیل هستند.
دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر در دهه ۸۰ پس از انتزاع از دانشگاه شهید چمران اهواز به دانشگاه ارتقا یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار