۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
وزیر امور خارجه:

اقدام ما در توقیف نفتکش انگلیسی یک عمل متقابل نبود

اقدام ما در توقیف نفتکش انگلیسی یک عمل متقابل نبود
اقدام انگلیسی‌ها در توقیف نفتکش همراهی با تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران است.
کد خبر: ۸۴۴۴۰

به گزارش مانا، محمد جواد ظریف در بخشی از سخنان خود در نشست خبری که صبح امروز با رسانه های داخلی و خارجی  به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد در مورد اقدام انگلیسی‌ها در توقیف نفتکشی که حامل سوخت ایران بوده و همچنین اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در منطقه خلیج فارس گفت: ما پیش از این نیز گفته‌ایم که اقدام انگلیسی‌ها در توقیف نفتکشی که حامل نفت ایران بوده راهزنی دریایی است و منطقی ندارد.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا از ابتدا با تحریم‌های فراسرزمینی مخالف بوده و اگر آنها کشوری را تحریم کرده‌اند این مربوط به خود کشورهای اتحادیه اروپاست و به دیگر کشورها مربوط نیست. از دیگر سو ما این موضوع را نیز گفته‌ایم که این کشتی به سمت جایی که انگلیسی‌ها مدعی هستند در حال حرکت بوده نمی‌رفته است.

وی با اعتقاد بر اینکه اقدام انگلیسی‌ها در توقیف این نفتکش همراهی با تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران است افزود: در واقع انگلیسی‌ها با این اقدام خود در تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران شریک شده‌اند و این کار قطعا تبعاتی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای بزرگترین ساحل در منطقه خلیج فارس است ادامه داد: ما مسئول امنیت در منطقه خلیج فارس هستیم و همواره امنیت این منطقه و تنگه هرمز را حفظ کرده‌ایم.

ظریف خاطرنشان کرد: ما در جریان اجرای وظایف خود برای حفظ امنیت خلیج فارس برخی اوقات از بعضی تخلفات چشم پوشی می‌کردیم و اکنون دلیلی ندارد که در برابر تخلفات انگلیسی‌ها در این منطقه چشم پوشی کنیم. اقدام ما در توقیف نفتکش انگلیسی یک عمل متقابل نبود بلکه ما از تخلفات نفتکش انگلیسی چشم‌پوشی نکردیم و باید این تخلفات در دادگاه‌های ایران مورد بررسی قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار