۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

توقیف دو تُن صید دریایی غیرمجاز در خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با هوشیاری مأموران دریابانی دو تُن صید دریایی غیرمجاز حین خروج از آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۳۳
توقیف دو تن صید دریایی غیرمجاز در خلیج فارس
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از دو فروند شناور صیادی دو تُن صید دریایی غیرمجاز را که قرار بود به صورت قاچاق از کشور خارج شود کشف و ضبط کردند.
وی گفت: در این ارتباط چند صیاد متهم به صید غیرمجاز بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند و صید مکشوفه غیرمجاز نیز تحویل ادارۀ گارد شیلات خوزستان شد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان بر برخورد با صید غیرقانونی و قاچاق آن در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تأکید کرد.
سردا پاکباز در ادامه برهمکاری و هماهنگی بین بخشی با هدف مبارزه مستمر با قاچاق صید دریایی تاکید کرد.
افزایش قیمت ارز و سود جویی سبب گرایش برخی صیادان برای فعالیت‌های مخرّب در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس شده که این فعالیت‌ها آثار زیانباری بر ذخایر آبزیان وارد می‌کند.
چندی پیش نیز غلامرضا افتخاری نسب سرپرست شیلات از قاچاق غیرقانونی صید دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به شدت ابراز نگرانی کرد.
به گفته وی با وجود صید ۴۸ هزار تنی دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس در سال گذشته توسط صیادان خوزستانی، بخش مهمی از آبزیان صید شده به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده است.
صید غیرمجاز در سال‌های اخیر آسیب‌های جبران ناپذیری بر ذخایر آبزیان دریایی در شمال غرب خلیج فارس گذاشته است و برخی گونه‌های دریایی نظیر حلوا سفید و شوریده با خطر انقراض قطعی روبه رو شده اند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار