۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

توقیف دو محموله کالای قاچاق در بندر هندیجان

فرمانده انتظامی خوزستان از کشف و توقیف دو محموله ظروف چینی و گاز کولر قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در بندر هندیجان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۲۹
توقیف ۲ محموله کالای قاچاق در بندر هندیجان
سردار حیدر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، مأموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از محموله‌های ورودی به هندیجان، ۱۳ هزار و ۶۱۴ عدد انواع ظروف چینی، ۵۰۶ سیلندر کپسول گاز کولر و فن تهویه بزرگ فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف و توقیف کنند.
وی گفت:  قاچاقچیان قصد داشتند کالا‌های وارداتی قاچاق را وارد بازار‌های داخلی کنند، ولی با هوشیاری پلیس، در این هدف ناکام ماندند.
سردار عباس زاده با بیان اینکه در این ارتباط  سه  متهم به قاچاق کالا بازداشت و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند افزود: مبارزه با پدیدۀ ضد تولید قاچاق از مأموریت‌های مهم و مستمر نیروی انتظامی و دریابانی است.
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه بیشتر کالا‌های قاچاق از کشور‌های حوزه خلیج فارس وارد بنادر و سواحل خوزستان می‌شود افزود: مبارزه با قاچاق کالا تا ریشه کنی این پدیده ضد اشتغال ادامه دارد.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره با پدیده قاچاق کالا روبه رو بوده است.
درسال جاری دست کم ۱۱۰ محمولۀ کالای قاچاق و سوخت در مناطق ساحلی خوزستان کشف و توقیف شده است.
ماهِ گذشته کشف محمولۀ ۳۶ هزار دستگاه کولر گازی که از یکی از مناطق ساحلی خوزستان وارد کشور شده بود مردم خوزستان را متعجب کرد. 
تعزیرات حکومتی خوزستان صاحبان این محمولۀ قاچاق را به پرداخت نقدی حدود ۱۴.۵ میلیارد تومان و توقیف این محموله به نفع دولت محکوم کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار