۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

نرم افزار جدید امنیت سایبری به بازار می‌آید

نرم افزار جدید امنیت سایبری به بازار می‌آید
شرکت Poseidon Navigation Services انگلستان اعلام کرد که نرم افزار امنیت سایبری جدید این شرکت آمادۀ راه اندازی است.
کد خبر: ۸۴۴۱۸
به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت "Poseidon Navigation Services" انگلستان اعلام کرد که نرم افزار امنیت سایبری "ChallengerShield" آمادۀ راه اندازی است. این نرم افزار جدید به کاهش ریسک سایبری کمک می‌کند و شرکت‌های کشتیرانی را قادر می‌سازد تا از دستورالعمل‌های مدیریت سایبری ۲۰۲۱ سازمان بین المللی دریانوردی IMO تبعیت و پیروی کنند.
در ادامۀ این گزارش آمده است: اتاق کنترل کشتی زمانی که میزان قابل توجهی از داده‌ها (به ویژه داده‌های مسیر و آب وهوا) را دریافت و ارسال می‌کند، مستعد حملات سایبری است. افزایش فزایندۀ سیستم‌های ناوبری دیجیتال آسیب پذیری و در معرض هکر‌های سایبری بالقوه قرار گرفتن را افزایش می‌دهد.  
یک حملۀ سایبری به تجهیزات اتاق کنترل می‌تواند سیستم‌های نمایش گر نقشه‌های الکترونیکی ECDIS، سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری AIS، ثبت‌کنندۀ اطلاعات دریانوردی (VDR) و دیگر تجهیزات مانیتورینگ را تحت تاثیر قرار بدهد.
IMO به مالکان و مدیران دستورالعمل‌هایی را برای مدیریت ریسک سایبری داده است که تا سال ۲۰۲۱ ملزم به اجرای آن‌ها هستند. دلیل این اقدام میزان فزاینده‌ای از بدافزار‌های یافت شده بر روی عرشۀ کشتی به ویژه در سیستم‌های ناوبری عنوان می‌شود.
این گزارش در پایان نوشت: هدف از این دستورالعمل‌ها محافظت کردن از کشتی‌ها در برابر تهدیدات سایبری موجود و در حال ظهور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار