۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

ترخیص کالا‌های متوقف شده در گمرک آبادان و خرمشهر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با تعهد این سازمان کالا‌های متوقف شده در گمرک آبادان و خرمشهر ترخیص می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۴۱۷
ترخیص کالا‌های متوقف شده در گمرک آبادان و خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا، اسماعیل زمانی در نشست شورای معاونان و مدیران این سازمان افزود: با پیگیری‌های انجام شده با رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد کالا‌های رسوب شده در گمرک آبادان و خرمشهر ترخیص شود.
وی ادامه داد: متعهد شدیم با توجه به گرمای هوا و احتمال فساد کالا‌های همراه مسافر و مصرفی در چند روز آینده  کالا‌های موجود در این گمرک‌ها ترخیص و به صاحبان آنان برگردانده شود.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص خودرو‌های این منطقه آزاد که در گمرک خرمشهر متوقف شده نیز گفت: باتوجه به اینکه هیچ منع قانونی برای ترخیص این خودرو‌ها وجود ندارد بار‌ها با وزارت صمت و گمرگ ایران مکاتبه کردیم و امیدواریم به زودی این مشکل نیز مرتفع شود.
زمانی با اشاره به اینکه صاحبان خودرو‌های با پلاک اروند بار‌ها اعتراض خود در عدم ترخیص خودرو‌های خود اعلام کرده اند افزود: تلاش می‌کنیم این خودرو‌ها هرچه زودتر ترخیص شوند.
صاحبان خودروهای پلاک اروند همچنان نسبت به عدم ترخیص خودرو‌های خود در گمرک خرمشهر به شدت معترض هستند و در تجمع خود مقابل استانداری خوزستان از تعلل منطقه آزاد اروند در ترخیص نشدن خودرو‌ها گلایه‌مند هستند.
شایان ذکر است سازمان منطقه آزاد اروند بر واحد‌های گمرکی بنادر آبادان و خرمشهر نظارت می‌کند.
این دو شهرستان بندری در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده اند.
چندی پیش رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بازدید از منطقه آزاد اروند، از ترخیص نشدن کالا‌های رسوب شده در گمرک خوزستان انتقاد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار