۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

صید ۴۵۰ تن میگو در استان بوشهر

صید ۴۵۰ تن میگو در استان بوشهر
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: در ۹ روز نخست آغاز صید میگو، صیادان استان بوشهر۴۵۰ تن میگو در آب‌های خلیج فارس صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۸۴۴۰۷
 
به گزارش مانا، منصور پاپری با بیان این که صید میگو از اول مرداد در آب‌های  خلیج فارس محدوده استان بوشهر آغاز شد اظهار داشت: در صید میگو ۶۹۴ شناور قایق و لنج استان بوشهر که دارای مجوز هستند فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: مجوز صید میگو برای ۳۷۶ فروند لنج و ۳۱۸ فروند قایق صیادی صادر شده که هشت هزار صیاد در این عرصه فعالیت می‌کنند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در ۹ روز گذشته صیادان با افزایش صید مواجه شدند افزود: در ۹ روز از گذشت آغاز صید میگو هشت هزار صیاد بوشهری ۴۵۰ تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش دارد.
پاپری با بیان اینکه صیادان در ۹ روز نخست آغاز صید در سال گذشته ۲۹۰ تن میگو صید کردند گفت:  میگو‌های صید شده ۷۸ درصد آن ببری سبز و ۲۲ درصد سفید سرتیز است.
وی خاطر نشان کرد: گونه میگوی ببری سبز به لحاظ طعم و ارزش غذایی بهترین گونه میگوی خلیج فارس محسوب می‌شود که بازار بسیار پر رونقی در داخل و خارج از کشور دارد.
پاپری با اشاره به اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها یک‌روزه و برای لنج‌های صیادی چهار تا شش روزه صادر می‌شود خاطر نشان کرد: ۲۲ مرکز تخلیه صید میگو در بنادر مختلف استان بوشهر ایجاد شده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهراز مناطق ممنوعه صید میگو  خبر داد و بیان کرد: صید در مناطقی مانند منگف، یرول، دیر، خارگ، هاله، بساطین، حله و گناوه که  محل تخم‌ریزی و زیستگاه طبیعی و مصنوعی آبزیان است ممنوع  است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار