۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

اندونزی قانون ۲۰۲۰ را اجرا نمی‌کند

اندونزی قانون ۲۰۲۰ را اجرا نمی‌کند
یکی از مقامات وزارت حمل و نقل اندونزی اعلام کرد به دلیل هزینۀ بالای سوختِ با گوگرد پایین، این کشور قوانین جدید اجباری کردن کاهش سولفور در سوخت‌های دریایی را اجرا نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۴۴۰۱
به گزارش گروه بین الملل مانا به گفته این مسئول اجرایی، اندونزی اجازه خواهد داد تا کشتی‌های این کشور در آب‌های تحت قلمرو خود از سوخت‌های دریایی با ۳.۵ درصد گوگرد استفاده کنند بدون آنکه نسبت به نصب اسکرابر اقدام کنند.
وی گفت: قیمت سوخت کم سولفور ضمن گران بودن، هزینۀ عملیاتی کشتی را افزایش خواهد داد که این کار هزینه‌های تدارکاتی و قیمت کالا‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
 به گفتۀ وی اندونزی یک مجمع الجزایر با بیش از ۱۲ هزار جزیره است که به کشتی‌های خود اجازه خواهد داد از سوخت معمولی با گوگرد بالا بدون استفاده از اسکرابر استفاده کنند.
وی افزود: تلاش می‌کنیم کشتی‌هایی که با پرچم اندونزی در مسیر‌های بین المللی تردد می‌کنند قانون را رعایت کنند و استفاده از سوخت با گوگرد بالا فقط  در قلمرو آب‌های این کشور خواهد بود.
در این ارتباط یک سخنگوی IMO پیرامون تصمیم اندونزی گفت: قانون ۲۰۲۰ در محدوده آب‌های بین المللی برای همه کشتی‌ها از اول ژانویه سال آینده لازم الاجرا است و تصمیم اندونزی برای اجرا نکردن قانون در محدوده آب‌های تحت قلمرو خویش مسلماً به سلامت انسان و محیط زیست لطمه زده و باعث ایجاد باران‌های اسیدی خواهد شد.
در این ارتباط "Ashok Sharma", مدیر عامل BRS Baxi سنگاپور گفت: حرکت اندونزی مسلماً تأثیر زیادی در اجرا نشدن قانون ۲۰۲۰ خواهد داشت. اما ممکن است به علت آنکه این کار در محدودۀ پوشش جغرافیای خود انجام می‌شود قابل چشم پوشی باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار