۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

تداوم گرمای سوزان در مناطق ساحلی خوزستان

تداوم گرمای سوزان و بسیار طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان، زندگی عادی مردم را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۳۹۷
تداوم گرمای سوزان در مناطق ساحلی خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، گرمای نفسگیر و فوق العاده سوزان که احساس گرما در مناطق ساحلی خوزستان را دو چندان کرده است سبب اختلال در فعالیت اجتماعی، گردشگری و اقتصادی شده است.
به دنبال استقرار هوای بسیار گرم که تا ۵۲ درجه بالای صفر رسیده، ساکنان شهر‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان را در روز‌های اخیر خانه نشین کرده است و شماری نیز راه سفر را برای فرار از گرما در پیش گرفتند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تقویت سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای در مناطق ساحلی سبب افزایش دمای قابل ملاحظه در این مناطق شده است.
محمد سبزه زاری افزود: نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی نیز نشان دهنده تداوم این شرایط توأم با شرجی در مناطق ساحلی خوزستان است.
وی گفت: نسیم دریا به ساحل نیز سبب افزایش میزان رطوبت در مناطق ساحلی استان به خصوص در ساعات اولیه صبح و شب‌ها خواهد شد.
سبزه زاری با اشاره به اینکه شرایط برای سفر‌های دریایی در خلیج فارس مناسب است افزود: دریانوردان می‌توانند طبق برنامۀ قبلی به سفر‌های دریایی خود ادامه دهند.
مرکز بهداشت خوزستان نیز اطلاعیه‌ای از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست با رعایت موارد ایمنی، از مایعات و نوشیدنی‌های خنک برای غلبه بر عطش و گرما استفاده کنند و حتی المقدور در فضای آزاد و آفتابی قرار نگیرند.
مراکز درمانی و بهداشتی مناطق ساحلی خوزستان نیز برای پذیرش بیماران مبتلا به گرما زدگی آماده شده اند.
در روز‌های اخیر موارد متعددی از بروز گرمازدگی در مناطق ساحلی خوزستان گزارش شده است.
شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از ساکنان مناطق ساحلی استان خوزستان مصرف برق خود را به خصوص در ساعات پیک مدیریت کنند تا با خاموشی غیربرنامه‌ای روبه رو نشوند.
در روز‌های اخیر مصرف برق در شهر‌های ساحلی خوزستان به اوج خود رسیده است و در برخی شهر‌ها نیز قطعی برق ناشی از آتش سوزی در شبکه توزیع برق گزارش شده است.
مناطق ساحلی خوزستان جزء نقاط  بد آب و هوا با گرمایی طولانی و طاقت فرسا در کشور محسوب می‌شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار