۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

توقیف محموله بزرگ مواد مخدّر در بندر هندیجان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف محموله بزرگ مواد مخدّر از نوع تریاک در آب‌های ساحلی هندیجان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۳۹۶
توقیف محموله بزرگ مواد مخدر در بندر هندیجان
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی پس از دستور توقف یک شناور دریایی، آن را مورد بازرسی دقیق قرار دادند و موفق شدند ۱۵۰۰ کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کنند.
به گفته وی تاکنون توقیف این مقدار مواد مخدر در مناطق ساحلی خوزستان سابقه نداشته است.
وی با اشاره به اینکه شناور توقیف شده حامل مواد افیونی به یکی از پایگاه‌های دریابانی منطقه هدایت شده است افزود: در این ارتباط چند قاچاقچی مواد مخدّر بازداشت شدند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه مأموران دریابانی در حال تحقیق و تفحص از مسیر تردد این شناور حامل مواد مخدّر هستند افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این محموله قرار بود در یکی از نقاط ساحلی این منطقه تخلیه شود.
سردار پاکباز با اشاره به اینکه اجازه نخواهیم داد سواحل خوزستان به بارانداز مواد مخدّر تبدیل شود افزود: مأموران دریابانی با هوشیاری کامل، در حال پایش تردد شناور‌های مشکوک به حمل مواد مخدر و کالای قاچاق هستند.
وی به قاچاقچیان مواد مخدر که تلاش می‌کنند از راه دریا مواد افیونی را ترانزیت کنند هشدار داد و افزود: همۀ مسیر‌های دسترسی قاچاقچیان مواد مخدر به سواحل خوزستان را نااَمن خواهیم کرد تا قاچاقچیان به اهداف غیرانسانی و کثیف خود نرسند.
سردار پاکباز جزئیات بیشتر کشف این محمولۀ مواد مخدّر را به تکمیل تحقیقات موکول کرد.
در سال جاری دست کم چهار محمولۀ مواد مخدّر در مناطق ساحلی خوزستان توقیف شده است.
استاندار خوزستان بار‌ها نسبت به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدّر از طریق دریا (خلیج فارس) هشدار داده بود
.
ارسال نظرات
آخرین اخبار