۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد؛

توسعه زیرساخت گردشگری، کانتینری و تجاری بندر جاسک

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به روند توسعه زیرساخت در بخش‌های سه گانه گردشگری، کانتینری و تجاری بندر جاسک گفت: برای متوازن سازی ترافیک دریایی، فعال سازی بنادر کوچک و رونق معیشت ساحل نشینان در دستور کار این سازمان است.
کد خبر: ۸۴۳۸۷
 
توسعه زیرساخت گردشگری، کانتینری و تجاری بندر جاسک
به گزارش مانا "اله مراد عفیفی پور " در نشست مشترک با فرماندار، مقامات محلی، فعالان اقتصادی و جامعه دریایی شهرستان جاسک اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون رونق سواحل مکران، سازمان بنادر با نگاه ویژه به بنادر کوچک اقدامات گسترده‌ای را به انجام رسانده است.
وی از جمله اقدامات انجام شده در منطقه مهم جغرافیایی را لایروبی بندر جاسک، استقرار شناور ناجی در این بندر و ساخت رمپ پهلوگیری این شناور برشمرد و گفت: طرح‌های احداث ساختمان مرجع دریایی، دیوارکشی و تعمیرات اساسی اسکله‌های بتونی بندر جاسک در حال انجام است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به روند توسعه زیرساخت‌های سه گانه در بخش‌های مسافری، کانتینری وتجاری در بندر جاسک گفت: برای متوازن سازی ترافیک دریایی، فعال سازی بنادر کوچک منطقه از جمله محدوده شرقی جاسک و رونق معیشت ساحل نشینان آن، تلاشی مضاعف خواهیم داشت.
عفیفی پور افزود: در این منطقه، ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی وجود دارد که باید احیا شود؛ بر همین اساس، با تشکیل تیمی معاونین و کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نقاط دارای ظرفیت به لحاظ دسترسی و زیرساخت‌های اولیه، احصاء و جهت تأمین اعتبار به سازمان مرکزی ارسال شده است.
"محمد رادمهر" فرماندار شهرستان جاسک نیز در سخنانی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: هم اکنون، پایانۀ بزرگ نفتی جاسک با برآورد اشتغالزایی برای حدود یک هزار نفر در منطقۀ کوه مبارک در حال احداث است.
وی اضافه کرد: تا سال ۱۴۰۰ با احداث چندین پالایشگاه در این شهرستان، دومین هاب انرژی جنوب ایران در کرانۀ سواحل مکران شکل می‌گیرد و صادرات فرآورده‌های نفتی از پایانه نفتی آن، آغاز می‌شود.
نمایندۀ عالی دولت در شهرستان جاسک اظهار داشت: توسعۀ صنعت آبزی پروری در زمین‌هایی به وسعت حدود یک هزار هکتار برای پرورش میگو به انجام رسیده و دو هزار هکتار زمین برای طرح‌های کشاورزی در دشت جگین به بخش خصوصی واگذار شده و باید احیا شود.
وی با اشاره به بازار مناسب کشور عمان برای مقاصد صادراتی بیان کرد؛ محصولات تولیدی ایران می‌تواند از طریق بندر جاسک با دو خط غیرنفتی را به این کشور صادر شود و از طریق تعامل با بخش‌های ذیربط و توسعه بندر جاسک، خط سوم را نیز می‌توانیم در بنادر منطقه شرقی این شهرستان راه اندازی کنیم.
فرماندار شهرستان جاسک قرار گرفتن این بندر در کریدور ساحلی غربی به شرقی خرمشهر به چابهار را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به دیگر محور‌های توسعه در این منطقه جعرافیایی، گفت: بهره گیری از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری همچون خور کرتی و سورگلم، وجود تپه‌های مینیاتوری و گل فشان‌های متعدد، اهمیّت جاسک را در مباحث توسعه ملی دوچندان کرده است.
رادمهر رونق صادرات غیرنفتی در سواحل مکران را در گرو ایجاد زیرساخت مناسب و توسعه ظرفیت‌های دریایی و بندری دانست و افزود: راه اندازی خط دریایی لیردف و گوگسر به عمان، ترافیک دریایی در بندر جاسک را کاهش خواهد داد.
"حمیدرضا محمدحسینی" مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز گفت: در شهرستان جاسک، طرح‌های متعددی با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال در زمینۀ ایجاد و توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری در دست انجام است.
وی از اقدام قابل ستایش فرماندار جاسک به خاطر تعیین تکلیف شناور‌های توقیفی پارک شده در این بندر سخن به میان آورد و تصریح کرد: نمایندۀ عالی دولت در این شهرستان اهتمام ویژه‌ای در زمینه پیگیری به منظور الحاق ضلع شرقی به فعالیت‌های توسعه‌ای بندر دارد که هم اکنون یک بازوی موج شکن آن در اختیار نیرو‌های نظامی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار