۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

صدور پنج هزار سند دریانوردی در هرمزگان طی چهار ماه

صدور پنج هزار سند دریانوردی در هرمزگان طی چهار ماه
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طی چهار ماهه اخیر، بیش از پنج هزار فقره اسناد دریانوردی شامل شناسنامه و گواهینامه‌های شایستگی در این استان صادر شد.
کد خبر: ۸۴۳۷۴

اسماعیل مکی زاده با بیان اینکه بر اساس کنوانسیون سازمان جهانی کار تمامی دریانوردان باید برای فعالیت حرفه ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند، اظهار داشت: بر همین اساس، از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه، یک هزار و ۶۲۴ فقره شناسنامه دریانوردی در استان هرمزگان صادر شده است.

وی از برگزاری ۷۶۲ نفر آزمون دریانوردی در این استان سخن به میان آورد و افزود: آزمون های مختلف شایستگی اعم از فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی به صورت ماهانه با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی در سطح استان برگزار می شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: طی چهار ماه نخست سال جاری، سه هزار و ۵۲۷ فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده که یک هزار و ۹۶۶ فقره گواهینامه اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) و یک هزار و ۵۶۱ فقره مربوط به گواهینامه های جانبی(آموزش های جنبی از جمله در مباحث ایمنی) بوده است.

مکی زاده در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع پنج هزار و ۱۵۱ سند دریانوردی در این استان صادر شده است.

شایان ذکر است، بیش از ۱۶ مرکز آموزش دریانوردی با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی هرمزگان فعالیت دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار