۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

رزمایش ایران و روسیه در اقیانوس هند برگزار می‌شود

رزمایش ایران و روسیه در اقیانوس هند برگزار می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش مشترک ایران و روسیه در محدوده شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۴۳۷۱
به گزارش مانا، فرمانده نیروی دریایی ارتش که در روسیه به سر می‌برد با اشاره به دیدارهایش با مقام‌های روس، گفت: براساس توافق انجام شده با نیروی دریایی روسیه به زودی این رزمایش برگزار می‌شود.
امیردریادار حسین خانزادی افزود: در خصوص برگزاری این رزمایش، دو کشور در منطقه اقیانوس هند و دریای عمان به توافق رسیده اند و امیدواریم تا پایان امسال این رزمایش برگزار شود.
وی ادامه داد: به زودی جلسات هماهنگی و طرح ریزی این رزمایش آغاز خواهد شد.
دریادار خانزادی که به نمایندگی از ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در مراسم روز نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: ایران و روسیه به عنوان دو هم پیمان پیش از این نیز تمرین‌ها و رزمایش‌های مشترک نظامی با یکدیگر برگزار کرده اند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر این رزمایش کشور‌های حاشیه‌ای اقیانوس هند نیز به زودی رزمایشی را با محوریت ایران در شمال اقیانوس هند برگزار خواهند کرد.
دریادار خانزادی در بخش دیگری از سخنان خود، در تشریح دستاورد‌های سفر خود به روسیه اعلام کرد: به نمایندگی از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، موافقتنامه‌ای میان ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و وزارت دفاع روسیه امضا شد.
وی یادآور شد: بند‌هایی از این توافقنامه دارای طبقه بندی است، اما در مجموع هدف از امضای آن، توسعه همکاری‌های نظامی میان دو کشور است و قطعاً بخش اعظمی از آن شامل نیرو‌های دریایی دو کشور می‌شود و می‌توان گفت: برای نخستین بار است که چنین توافقی میان دو کشور صورت می‌گیرد و نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی تهران و مسکو به حساب می‌آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار