۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

تمرین مقابله با اطفای حریق مواد نفتی سبک در بندر امام

معاون امور بندری و اقتصادی ادارۀ کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تمرین نیرو‌های عملیاتی بندر امام در اطفای حریق مواد نفتی سبک خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۳۶۲
تمرین مقابله با اطفای حریق مواد نفتی سبک در بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا، ایرج مدیری با اشاره به برگزاری این مانور تمرینی موفق آمیز گفت: در جریان این مانور نیرو‌های مرکز ایمنی و آتش نشانی منطقۀ ویژۀ اقتصادی بندرامام با همکاری نیرو‌های شرکت جهان مخزن در پایانه تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی نحوۀ مقابله با حریق مواد نفتی سبک (بنزین) را تمرین کردند.
وی در ادامه افزود: بر اساس سناریوی مانور مذکور طی حریق فرضی که هنگام عملیات تخلیۀ بنزین در جایگاه تخلیه به وقوع می‌پیوندد و موجب گسترش حریق به دیگر جایگاه‌ها و تانکر‌های مستقر می‌شود، نیرو‌های عملیاتی مراحل مختلف و لازم را برای تأمین فشار آب، به کارگیری رینگ‌های آتش نشانی و مانیتور‌های ثابت و سیار اطفای حریق با هدف مهار، کنترل دامنۀ آتش سوزی و خاموش کردن آن به مرحله اجرا درآوردند.
برگزاری مانور‌های ادواری اطفای حریق در بخش‌های مختلف مجتمع بندری امام خمینی با همکاری نیرو‌های بخش‌های فعال در آن از جمله اهداف سالانۀ واحد امور بندری و اقتصادی با هدف ارتقای ضریب ایمنی و صیانت از سرمایه‌های ملی به شمار می‌رود.
بندر امام واقع در خور موسی دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار