۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

سایه سنگین ظرفیت مازاد بر سر بازار کانتینری!

سایه سنگین ظرفیت مازاد بر سر بازار کانتینری!
بازار کشتیرانی کانتینری همچنان با معضل ظرفیت مازاد دست و پنجه نرم می‌کند و انتظار می رود تقاضای پایین شرایط را سخت‌تر کند.
کد خبر: ۸۴۳۵۷
به گزارش گروه بین الملل مانا آلفالاینر نوشت: سایۀ ظرفیت مازاد کشتی‌های کانتینری که درنیمۀ نخست سال جاری میلادی بازار را با مشکلاتی روبه رو ساخت، همچنان بر سر این بخش سنگینی می‌کند. به دنبال رشد پایین تر تقاضا، چالش‌های بیشتری طی ماه‌های آینده در راه است.
این گزارش ادامه داد: ظرفیت مازاد در مسیر‌های آسیا- اروپا از سایر مناطق ملموس تراست، جایی که نرخ‌های کرایۀ حمل افت بیش از ۳۰ درصد را تجربه کرده است.
شایان ذکراست: ظرفیت ناوگان کشتی کانتینری به ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار TEU در یکم ماه جولای سال جاری میلادی رسید که حکایت از رشد ۳.۷ درصد سال به سال دارد. اما نکتۀ قابل توجه اینکه اگرچه نرخ رشد ظرفیت ناوگان از ۶.۶ درصد در ماه جولای سال گذشته به ۳.۷ درصد کاهش یافته است، اما رشد کُند تقاضا عملکرد کلّی بازار را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.
ازابتدای سال جاری میلادی، ۵۰۵ هزار و ۸۰۰ TEU ظرفیت به ناوگان جهانی اضافه شده است، درحالی که ظرفیت ۱۳۶ هزار و ۹۰۰ TEU در مدت مذکور اوراق شدند.
شایان ذکراست: ناوگان کشتی کانتینری بیکار درهشتم ماه جاری میلادی به ۱۱۸ فروند با مجموع ظرفیت ۳۷۱ هزار و ۶۸۰ TEU رسید.
کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان و هلدینگ کشتیرانی‌های مشترک ONE ژاپن، خط سرویس دهی هفتگی که به طورمستقیم خاورمیانه، هند غربی، سریلانکا، جزیره لارئونیون، آفریقای جنوبی و آفریقای غربی را متصل می‌کند، معرفی کرده است.
این گزارش در پایان نوشت: از سال ۲۰۱۳ به این طرف، کل حجم جابه جایی کانتینری دو اُپراتور مهم چینی China Merchants Ports ‘CMP’ و China Shipping Ports ‘CSP’ رشد ۴۰۰ درصدی را به همراه داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار