۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
امروز انجام شد:

پایان تعمیر چهارمین سوپر نفتکش جهان در یارد ایزوایکو

پایان تعمیر چهارمین سوپر نفتکش جهان در یارد ایزوایکو
عملیات تعمیر سوپر نفتکش ۳۲۰ هزار تنی شرکت ملی نفتکش ایران به پایان رسید.
کد خبر: ۸۴۳۲۶
به گزارش مانا، امروز(پنج شنبه) و در بندرعباس عملیات تعمیر سوپرنفتکش 320 هزار تنی شرکت ملی نفتکش ایران پس از گذشت حدود یک ماه به پایان رسید.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران این شناور که "دُرّ" نام دارد در یارد تعمیراتی شرکت ایزوایکو واقع در بندر عباس تعمیر شده است.
کاپیتان نصراله سردشتی در این باره به خبرنگاران گفت: موتورها، کل ژنراتورها و وسایل برقی کشتی همه تعمیر شدند و رنگ آن انجام شده و شناور تا پنج سال آینده به تعمیرات حوضچه‌ای نیازی ندارد.
وی با بیان اینکه شناور یاد شده تا دو روز دیگر یارد ایزوایکو را به مقصد جزیره خارک ترک می کند، افزود: در صحبت‌هایی که با ایزوایکو داشتیم قرار است یاردی که سکوی شناور در آن هست را خالی کنند و دو فروند کشتی فعلی را پس از تعمیر بیرون برده و دو فروند دیگر را بیاوریم.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خاطر نشان کرد: شرکت ملی نفتکش ایران امسال تعمیر 12 فروند کشتی را در برنامه‌های خود دارد که این کشتی‌ها از 35 هزار تن تا 320 هزار تن هستند و آن‌ها را نوبتی برای تعمیر به ایزوایکو می‌آوریم.
معاون نظارت راهبردی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز طی بازدید از نفتکش تعمیر شده با اشاره به اینکه کشتی که امروز در بندرعباس تعمیرات آن به پایان رسید چهارمین کشتی برتر دنیا است که برای نخستین بار تعمیرات آن در کشور و در بندرعباس انجام شده، تصریح کرد: شرکت تعمیر کننده، پروژه تعمیرات این کشتی را در یک مناقصه بین المللی برنده شده است و رقیب خارجی این شرکت بعد از باخت در مناقصه تا ۴۰ درصد قیمت پیشنهادی خود را کاهش داد تا بتواند این پروژه را به دست بگیرد.
غلامرضا شافعی در پایان اظهارات خود تاکید کرد: مذاکراتی با شرکت های داخلی انجام شده است که نیازهای ساخت و تعمیرات کشتی های مورد نیاز خود را در داخل کشور انجام دهند که با توجه به استعداد ها وظرفیت های موجود در کشور امکان پذیر است.
 
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار