۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور در بندر هندیجان

مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی خوزستان از ورود محموله کالای قاچاق به کشور در بندرگاه هندیجان جلوگیری و آن را توقیف کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۳۲۴
جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور در بندر هندیجان
فرمانده انتظامی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: مأموران انتظامی در جریان بازرسی از یک محموله دریایی ۱۰۹ دستگاه ظرفشویی، ۶۳۰ دستگاه چای ساز، ۱۵ دستگاه لباسشویی، ۳۰ دستگاه ماکروفر و پنج دستگاه یخچال دستگاه فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف و ضبط کردند.
سردار حیدر عباس زاده، ارزش این محموله قاچاق را که در یکی از کشور‌های حوزۀ جنوبی خلیج فارس بارگیری شده بود ۲۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه در این راستا  یک متهم به قاچاق کالا بازداشت و تحویل مراجع قضایی شده است خاطرنشان کرد: سودجویان و مخلّان اقتصاد داخلی کشور بدانند مأموران انتظامی و مرزبانی با اشراف اطلاعاتی و کنترل تحرکات قاچاقچیان، با هرگونه فعّالیت سودجویان برخورد قانونی خواهد کرد.
وی بر تداوم و تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص در مناطق ساحلی خوزستان تأکید کرد.
در سال جاری ده‌ها محمولۀ کالای قاچاق و سوخت در مناطق ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.
برابر آمار رسمی، در یک سال اخیر روند ورود کالای قاچاق به کشور از مناطق ساحلی خوزستان به علت افزایش نرخ ارز کاهش یافته، ولی قاچاق سوخت و آبزیان دریایی افزایش یافته است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار