۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
مدیرعامل کشتیرانی حافظ دریای آریا:

خط منظم کشتیرانی آفریقا بستر توسعه تجارت با این قاره است

خط منظم کشتیرانی آفریقا بستر توسعه تجارت با این قاره است
مدیرعامل کشتیرانی حافظ دریای آریا گفت: خط کشتیرانی منظم به آفریقا هزینۀ زمان و هزینۀ حملِ کالا به آفریقا را متعادل می‌کند.
کد خبر: ۸۴۳۲۲
کاپیتان حمزه کشاورز در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه امضاء تفاهم نامه ایجاد خط کشتیرانی منظم با سازمان توسعه تجارت ایران زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری با قاره آفریقا خواهد شد، تصریح کرد: این خط کشتیرانی منظم هزینۀ زمان و هزینۀ حمل کالا به آفریقا را متعادل خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه فقدان خط منظم کشتیرانی هزینه‌های تجارت با آفریقا را افزایش داده بود خاطر نشان کرد: طبق تفاهم‌نامه امضاء شده با سازمان توسعه تجارت، این سازمان در زمینۀ متقاعد ساختن تجّار ایرانی برای آماده سازی و تحویل کالای صادراتی خود به مقصد آفریقا به کشتیرانی حافظ دریای آریا در بازه زمانی مقرر شده اقدام خواهد کرد.
کاپیتان کشاورز این بازه زمانی را ۱۵ تا ۲۵ هر ماه خورشیدی اعلام کرد و افزود: با تجمیع کالای صادراتی به آفریقا در مدت زمان یاد شده از این به بعد کشتیرانی حافظ دریای آریا اعلام می‌کند که کالا‌ها به ترتیب در مدت زمان ۱۱ روز به بندر مومباسا در کنیا، ۱۳ روز به بندر دارالسلام در تانزانیا و ۱۶ روز به دیگر بندر تانزانیایی یعنی زنگبار می‌رسد و تخلیه می‌شود.
مدیر عامل کشتیرانی حافظ دریای آریا به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه‌های مربوطه، بنادر شرق آفریقا را دروازه ورود به بازار تمام آفریقا می‌دانند، خاطر نشان کرد: تمام این سازمان‌های دولتی و غیردولتی در جهت ایجاد سازوکار جامع بازاریابی در آفریقا به دنبال انجام اقداماتی عملی هستند.
کاپیتان کشاورز در پایان به حمایت بلوک اقتصادی کشور‌های شرق آفریقا به ویژه کنیا از ایجاد خطّ منظم کشتیرانی به شرق آفریقا اشاره کرد و افزود: بنادر شرق آفریقا ضمن اینکه مجرای ورود کالای صادراتی ایران به آفریقا هستند می‌توانند به عنوان مسیری برای ترانزیت کالای آفریقایی از طریق ایران به کشور‌های حوزه cis نیز عمل کنند و به رونق توأمان در بخش‌های تولیدی و حمل و نقلی کشور کمک کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار