۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴

گرمای سوزان در مناطق ساحلی خوزستان به اوج رسید/ دمای هوا ۵۲ درجه

گرمای سوزان و طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان به اوج رسید تا ساکنان این مناطق با مشکلات زیادی روبرو شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۳۲۱

گرمای سوزان در مناطق ساحلی خوزستان به اوج رسید/دمای 52درجه

به گزارش خبرنگار مانا، موج گرمای شدید و فزاینده که متأثر از استقرار کامل سامانه کم فشار حاره‌ای در مناطق ساحلی خوزستان است سبب تعطیلی اداره‌های دولتی، عمومی و بانک‌ها در روز چهارشنبه در شهر‌های آبادان، خرمشهر، اروندکنار، هندیجان، ماهشهر و چوئبده شد تا مردم کمتر از خانه‌ها خارج شوند واداره‌ها نیز برق کمتری مصرف کنند.
به دنبال تعطیلی عمومی، اغلب کار‌های اقتصادی و تجاری در شهر‌های ساحلی خوزستان تعطیل یا نیمه تعطیل شد و بسیاری از مردم نیز عزم سفر کردند تا از آسیب‌های گرمای سوزان در این مناطق در امان بمانند.
به دنبال افزایش کم سابقه دما، شناور‌ها و قایق‌های صیادی تمایل چندانی برای سفر‌های دریایی از خود نشان نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند در کنار خانواده‌ها بمانند.
بیشتر خیابان‌های اصلی و جاده‌های شریانی مناطق ساحلی خوزستان خلوت است و میزان تردد خودرو‌های سنگین کاهش یافته است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی همچنان نشانگر استقرار هوای بسیار گرما و طاقت فرسا در مناطق ساحلی است.
محمد سبزه زاری با اشاره به اینکه هوای گرم و نفسگیر در این مناطق تا چند روز آینده نیز در شهر‌های ساحلی خوزستان حکم فرما خواهد بود افزود: ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در برخی مناطق ساحلی دور از انتظار نخواهد بود.
مرکز بهداشت خوزستان در اطلاعیه‌ای از مردم ساحل نشین خوزستان خواست برای پیشگیری از گرمازدگی مقادیر زیادی مایعات مصرف کنند و از قرار گرفتن در فضای آزاد در ساعات ظهر خودداری کنند.
مناطق ساحلی خوزسان بیش از هشت ماه از سال با گرمای طاقت فرسا دست و پنجه نرم می‌کنند.
شهر‌های بندری خوزستان جزو مناطق بد آب و هوا با طبیعتی خشن به شمار می‌آید از این رو جمعیت زیادی را به خود جذب نکرده اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار