۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با والی نیمروز اعلام کرد:

کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا از طریق بندر چابهار

کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا از طریق بندر چابهار
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلاش می‌کنیم بندر چابهار در تامین کالا "دو سر بار "شود تا شاهد رونق بیش از پیش این بندر اقیانوسی باشیم و شرکت‌های حمل و نقل نیز متحمل ضرر نشوند.
کد خبر: ۸۴۳۱۹

به گزارش مانا، احمد علی موهبتی در جلسه بررسی قابلیت ها، تشریح پتانسیل های ترانزیتی، صادراتی، مشوق ها و تخفیفات بندر چابهار که شامگاه سه شنبه اول مرداد ماه با حضور والی ایالت نیمروز افغانستان، جمعی از تجار و بازرگانان کشور افغانستان و مدیران کل دستگاه های دولتی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد اظهار کرد: یکی از نگرانی های ما در ارتباط  با تأمین برخی کالاها برای بندر چابهار «یک سربار» بودن آن است که تلاش می کنیم به زودی این مشکل رفع شود و این بندر در تامین کالا «دو سربار» شود.
وی ادامه داد: تخفیف های ویژه ای در زمینۀ هزینۀ توقف و حقوق و عوارض وارد بر کشتی ها در بندر چابهار لحاظ می شود که تجار و بازرگانان افغانستان می توانند از این مزیت بهره مند شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مشکلات اقامت و تردد تجار افغانستان در ایران نیز به زودی از سوی دولت رفع می شود تا بتوانند با خیالی آسوده امور تجاری را پیگیری کنند که در این راستا اقدام های خوبی نظیر الکترونیکی کردن فرآیند صدور ویزا صورت گرفته است.
موهبتی افزود: افغانستان یک کشور محصور در خشکی است اما می تواند با تکیه بر قوانین کشتیرانی بین المللی، شرکت کشتیرانی تأسیس و دفتر نمایندگی آن را بر مبنای چابهار در این استان ایجاد کند.
بندر چابهار؛ مسیری مناسب برای اتصال افغانستان به دیگر کشورها
والی ایالت نیمروز کشور افغانستان نیز گفت: چابهار مسیری مناسب برای اتصال افغانستان به کشورهای مختلف دنیاست که باید از این فرصت خوب، بهره کافی را برد.
سید ولی سلطان افزود: در سفر به بندر چابهار، قابلیت ها و ظرفیت های این بندر را از نزدیک مشاهده کردیم، همچنین خرسندیم که مشکلات تجار و بازرگانان افغانستان در نشست با مسئولان سیستان و بلوچستان رفع شد.
بندر چابهار؛ نزدیکترین مسیر دسترسی افغانستان به بازارهای هدف معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم گفت: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور نزدیک ترین مسیر ترانزیتی هند به افغانستان و سایر کشورهاست، افغانستان نیز می تواند از طریق این بندر به بازارهای هدف دسترسی داشته باشد.
حسین شهدادی با بیان این که بندر چابهار دروازه هند به آسیای میانه است افزود: دسترسی آسان به مواد معدنی، کاهش هزینه واردات کالا و کاهش زمان حمل کالا از جمله مزیت های این بندر است که افغانستان می تواند از آن بهره ببرد.
وی اظهار کرد: همچنین بندر چابهار نزدیک ترین مسیر دریایی برای دسترسی افغانستان و کشورهای cis به بازارهای بین المللی است و شکل گیری حلقه های جدید حمل و نقل در دریای عمان و امکان ترانشیپ و ترانزیت کالا از دیگر قابلیت های این بندر محسوب می شود.
بر اساس این گزارش، والی ایالت نیمروز کشور افغانستان و استاندار سیستان و بلوچستان در راس هیئتی از مدیران کشوری و استانی و تجار و بازرگانان افغانستان، عصر سه شنبه اول مرداد ماه وارد بندر چابهار شدند و از زیرساخت ها، تجهیزات، اسکله ها و ساختمان های عملیاتی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری بازدید کردند.

احمد علی موهبتی در جلسه بررسی قابلیت ها، تشریح پتانسیل‌های ترانزیتی، صادراتی، مشوق‌ها و تخفیفات بندر چابهار که شامگاه سه شنبه اول مرداد ماه با حضور والی ایالت نیمروز افغانستان، جمعی از تجار و بازرگانان کشور افغانستان و مدیران کل دستگاه‌های دولتی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های ما در ارتباط  با تأمین برخی کالا‌ها برای بندر چابهار «یک سربار» بودن آن است که تلاش می‌کنیم به زودی این مشکل رفع شود و این بندر در تامین کالا «دو سربار» شود.
وی ادامه داد: تخفیف‌های ویژه‌ای در زمینه هزینه توقف و حقوق و عوارض وارد بر کشتی‌ها در بندر چابهار لحاظ می‌شود که تجار و بازرگانان افغانستان می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مشکلات اقامت و تردد تجار افغانستان در ایران نیز به زودی از سوی دولت رفع می‌شود تا بتوانند با خیالی آسوده امور تجاری را پیگیری کنند که در این راستا اقدام‌های خوبی نظیر الکترونیکی کردن فرایند صدور ویزا صورت گرفته است.
موهبتی افزود: افغانستان یک کشور محصور در خشکی است، اما می‌تواند با تکیه بر قوانین کشتیرانی بین المللی، شرکت کشتیرانی تأسیس و دفتر نمایندگی آن را بر مبنای چابهار در این استان ایجاد کند.
بندر چابهار؛ مسیری مناسب برای اتصال افغانستان به دیگر کشور‌ها
والی ایالت نیمروز کشور افغانستان نیز گفت: چابهار مسیری مناسب برای اتصال افغانستان به کشور‌های مختلف دنیاست که باید از این فرصت خوب، بهره کافی را برد.
سید، ولی سلطان افزود: در سفر به بندر چابهار، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این بندر را از نزدیک مشاهده کردیم، همچنین خرسندیم که مشکلات تجار و بازرگانان افغانستان در نشست با مسئولان سیستان و بلوچستان رفع شد.
بندر چابهار؛ نزدیکترین مسیر دسترسی افغانستان به بازار‌های هدف
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم گفت: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور نزدیک ترین مسیر ترانزیتی هند به افغانستان و سایر کشورهاست، افغانستان نیز می‌تواند از طریق این بندر به بازار‌های هدف دسترسی داشته باشد.
حسین شهدادی با بیان این که بندر چابهار دروازه هند به آسیای میانه است افزود: دسترسی آسان به مواد معدنی، کاهش هزینه واردات کالا و کاهش زمان حمل کالا از جمله مزیت‌های این بندر است که افغانستان می‌تواند از آن بهره ببرد.
وی اظهار کرد: همچنین بندر چابهار نزدیک‌ترین مسیر دریایی برای دسترسی افغانستان و کشور‌های cis به بازار‌های بین المللی است و شکل گیری حلقه‌های جدید حمل و نقل در دریای عمان و امکان ترانشیپ و ترانزیت کالا از دیگر قابلیت‌های این بندر محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش، والی ایالت نیمروز کشور افغانستان و استاندار سیستان و بلوچستان در رأس هیئتی از مدیران کشوری و استانی و تجار و بازرگانان افغانستان، عصر سه شنبه اول مرداد ماه وارد بندر چابهار شدند و از زیرساخت ها، تجهیزات، اسکله‌ها و ساختمان‌های عملیاتی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری بازدید کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار