۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

کشتیرانی به توسعه تجارت ایران و آفریقا کمک می‌کند

کشتیرانی به توسعه تجارت ایران و  آفریقا کمک می‌کند
معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادۀ ارائه خدمات در جهت توسعۀ تجارت با شرق آفریقاست.
کد خبر: ۸۴۳۱۸
به گزارش خبرنگار مانا، کاپیتان سامان ترابی زاده که در همایش"تجارت با شرق آفریقا" سخن می‌گفت: با تأکید بر اینکه اقتصاد شرق آفریقا با روند خوبی در حال پیشرفت است، خاطر نشان کرد: شرق آفریقا دروازه تجارت با شرق آفریقاست و هم اکنون اقتصاد‌های بزرگی مانند چین و هند به بازیگران اصلی در این بخش از جهان تبدیل شده اند.
وی با اشاره به اینکه تجارت کانتینری طی سال‌های اخیر در بنادر بزرگ شرق آفریقا رشد کرده است، اظهار کرد: حجم عملیات دو بندر مومباسا و دارالسلام از سال ۲۰۱۰ به این سو دو برابر شده است.
کاپیتان ترابی زاده سهمِ تجارت ایران با شرقِ آفریقا را مطلوب ندانست و در این باره گفت: افزایش حجم و ارزش تجارت با آفریقا نیازمند حمایت‌های دولتی است البته این حمایت باید تا زمانی باشد که تجار ایرانی بتوانند در بازار هدف به ثبات برسند.
معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه این کشتیرانی برای توسعه مبادلات تجاری با شرق آفریقا آمادگی کامل دارد، تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تمام بخش‌ها از جمله کانتینر، فله و کالای عمومی، مشتقات نفتی و قیر خدمات خود را به تجار ارائه می کند.
وی با بیان اینکه اگر زمینۀ لازم فراهم شود کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تأسیس دفتر در شرق آفریقا اقدام خواهد کرد، اظهار داشت: باید در نظر داشت مبادلات اقتصادی بین ایران و آفریقا با توجه به امکانات مناسبی که در دریای خزر وجود دارد می‌تواند به ترانزیت کالا از شرق آفریقا به کشور‌های CIS و بالعکس ختم شود که در این زمینه نیز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانایی خدمات دهی لازم را داراست.
شایان ذکر است همایش تجارت با شرق آفریقا هم اکنون در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار