۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر:

۵۲ تن میگو در آب‌های محدوده استان بوشهر صید شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو از ۳۰ تیرماه در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر گفت: صیادان با استفاده از قایق‌های صیادی در دو روز نخست صید ۵۲ تن میگو صید کرده‌اند.
کد خبر: ۸۴۳۰۷
۵۲ تن میگو در آب‌های محدوده استان بوشهر صید شد
منصور پاپری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه زمان تعیین صید میگو در استان بوشهر برای قایق‌ها از ۳۰ تیر و برای لنج‌ها از اول مرداد تعیین شده است اظهار داشت: ۸۷۰ فروند قایق و بیش از ۵۰۰ موتور لنج در استان بوشهر دارای مجوز صید آبزیان هستند که تاکنون برای ۳۰۸ قایق و ۳۰۷ موتور لنج مجوز صید میگو صادر شده است.
معاون شیلات استان بوشهربا اشاره به اینکه قایق‌های صیادی در دو روز نخست صید ۵۲ تن میگو صید کردند افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۳ تن بود ۱۲۵ درصد افزایش دارد.
پاپری خاطرنشان کرد: صیادان سال قبل در زمان آزادسازی صید میگو بیش از ۹۰۰ تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها ۲۴ ساعته صادر می‌شود افزود: برای قایق‌ها مجوز صید ۲۴ ساعته و مجوز صید لنج‌ها برای منطقه میانی و جنوبی استان بوشهر چهار روزه و برای لنج‌های مناطق شمالی استان بوشهر مجوز شش‌ روزه صادر شده است.
پاپری با تاکید بر پرهیز از صید در مناطق ممنوعه آب‌های خلیج فارس تصریح کرد: محدودیت صید میگو در آب‌های استان بوشهر  اعلام شده و  صید میگو در مناطق ممنوعه شامل  نوزادگاه‌های میگو  در محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و اعماق کمتر از پنج متر، اطراف مُطاف، اعماق کمتر از ۱۰ متر و زیستگاه‌های مصنوعی در گناوه، دیر و جزیره خارگ و شهرستان دیر، تا شعاع نیم مایلی ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه صید در زیستگاه‌های میگو ممنوع است خاطر نشان کرد: صید میگو در دو زیستگاه طبیعی خلیج هلیله و اطراف نیروگاه اتمی بوشهر و پنج زیستگاه مصنوعی شامل منگف، یرول، گناوه، خارگ و دیر  ممنوع است.
معاون شیلات استان بوشهر میگوی آب‌های خلیج فارس را از گونه ببری سبز دانست و گفت: بیش از ۷۰ درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود.
پاپری با اشاره به اینکه ۱۰ هزار صیاد در استان بوشهر در صید میگو مشارکت دارند خاطر نشان کرد: صیادان استان بوشهر صید خود را در ۲۵ بندر صیادی و مرکز تخلیه صید آبزیان، تخلیه و وارد بازار می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار