۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک به زودی

احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک به زودی
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از برنامه ریزی‌های صورت گرفته به منظور آغاز عملیات اجرایی احداث اسکله چند منظوره در بندر سیریک با ساختار شمع و عرشه و اعتبار ۲۴۵ میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۰۶

حمیدرضا محمدحسینی با اشاره تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر اهمیّت توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: شهرستان سیریک از نظر راه دسترسی به اقیانوس هند و آب‌های آزاد، در موقعیتی راهبردی از سواحل مکران قرار گرفته است که این امر فرصتی ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه و عمران شرق استان هرمزگان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد، گفت: بندر سیریک در خط الرأس مناطق دریایی جنوب ایران یعنی در محل تلاقی دریای عمان و خلیج فارس واقع شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: ایجاد زیرساخت های بندری در راستای تسهیل تخلیه و بارگیری شناورهای تجاری سنتی و فلزی در بندر سیریک و کمک به رونق اقتصادی ساحلی و ساحل نشینان در این منطقه صورت پذیرفته است.

محمدحسینی اضافه کرد: بندر چندمنظوره سیریک با 34 هکتار وسعت حوضچه و 51 هکتار پسکرانه، پس از مجتمع بندری شهید رجایی، دومین بندر بزرگ به لحاظ وسعت حوضچه در محدوده سواحل استان هرمزگان به شمار می رود.

وی طول بازوی اصلی موج شکن این بندر را یک هزار و 400 متر، طول بازوی فرعی 879 متر و قطر چرخش حوضچه را 80 متر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک فروند اسکله شناور 150 تنی، یک فروند رمپ شناور 30 متری و تعداد 66 بولارد (راهبند ستونی) در این بندر ایجاد و احداث شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به زودی عملیات احداث اسکلۀ چند منظوره بندر سیریک آغاز خواهد شد، ادامه داد: مناقصۀ اجرای فاز نخست بندر چندمنظورۀ سیریک، برگزار و قرارداد آن منعقد شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بیان کرد: این پروژه، شامل احداث سکوی پهلوگیری و یک فروند اسکلۀ تجاری از نوع شمع و عرشه به طول 104 متر است که مساحتی بالغ بر یک هزار و 750 متر مربع را شامل می شود.

محمدحسینی مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای طرح ساخت اسکله‌های جدید بندر سیریک را 24 ماه اعلام کرد و افزود: اعتبار اولیه این پروژه بالغ بر 245 میلیارد ریال است که از محل منابع داخلی سازمان بنادر تأمین مالی می شود.

شایان ذکر است، سیریک در فاصله 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

حمیدرضا محمدحسینی با اشاره تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اهمیت توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: شهرستان سیریک از نظر راه دسترسی به اقیانوس هند و آب‌های آزاد، در موقعیتی راهبردی از سواحل مکران قرار گرفته است که این امر فرصت ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه و عمران شرق استان هرمزگان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود نیمی از سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد، گفت: بندر سیریک در خط الرأس مناطق دریایی جنوب ایران یعنی در محل تلاقی دریای عمان و خلیج فارس واقع شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: ایجاد زیرساخت‌های بندری در راستای تسهیل تخلیه و بارگیری شناور‌های تجاری سنتی و فلزی در بندر سیریک و کمک به رونق اقتصاد ساحلی و ساحل نشینان در این منطقه صورت پذیرفته است.
محمدحسینی اضافه کرد: بندر چندمنظوره سیریک با ۳۴ هکتار وسعت حوضچه و ۵۱ هکتار پسکرانه، پس از مجتمع بندری شهید رجایی، دومین بندر بزرگ به لحاظ وسعت حوضچه در محدوده سواحل استان هرمزگان به شمار می‌رود.
وی طول بازوی اصلی موج شکن این بندر را یک هزار و ۴۰۰ متر، طول بازوی فرعی ۸۷۹ متر و قطر چرخش حوضچه را ۸۰ متر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک فروند اسکله شناور ۱۵۰ تنی، یک فروند رمپ شناور ۳۰ متری و تعداد ۶۶ بولارد (راهبند ستونی) در این بندر ایجاد و احداث شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه به زودی عملیات احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک آغاز خواهد شد، ادامه داد: مناقصه اجرای فاز نخست بندر چندمنظوره سیریک، برگزار و قرارداد آن منعقد شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بیان کرد: این پروژه، شامل احداث سکوی پهلوگیری و یک فروند اسکله تجاری از نوع شمع و عرشه به طول ۱۰۴ متر است که مساحتی بالغ بر یک هزار و ۷۵۰ متر مربع را شامل می‌شود.
محمدحسینی مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای طرح ساخت اسکله‌های جدید بندر سیریک را ۲۴ ماه اعلام کرد و افزود: اعتبار اولیه این پروژه بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال است که از محل منابع داخلی سازمان بنادر تامین مالی می‌شود.
شایان ذکر است، سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار