۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

انعقاد ۱۱ قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار

انعقاد ۱۱ قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:: با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار این بندر مزیت و فرصت‌های سرمایه گذاری مناسبی دارد.
کد خبر: ۸۴۲۸۷
به گزارش مانا، بهروز آقایی درباره سرمایه گذاری در بندر چابهار، افزود: ۱۲ شرکت در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده اند و ۱۱ قرارداد سرمایه گذاری نیز در حال انعقاد است، با توجه به این مهم پیش بینی می‌شود تا پایان امسال سرمایه گذاری قابل توجهی در این بندر جذب شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سرمایه گذاران خارجی و داخلی، بندر چابهار را به عنوان محل سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند و طی سال‌های اخیر شاهد روند افزایشی تعداد سرمایه گذاران در این بندر بوده ایم.
وی گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار به هشت و نیم میلیون تن در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، این بندر مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری مناسبی دارد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور از نظر دریایی و زمینی قابلیت‌های بسیار خوبی دارد، این بندر به دلیل قرار داشتن در خارج از حوزه خلیج فارس و محدودیت‌های احتمالی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش سطح تجارت دریایی کشور داشته باشد.
وی با بیان این که اقدام‌های زیادی در حوزه دریایی بندر چابهار انجام و این بندر به تجهیزات دریایی مدرنی مجهز شده است، ادامه داد: بندر چابهار از نظر دریایی بسیار می‌تواند حائز اهمیت باشد، زیرا حلقه اتصال کشور‌های محصور در خشکی مانند افغانستان و کشور‌های حوزه cis به دریا است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افغانستان به عنوان یکی از کشور‌های همسایه ۹۵ درصد کالا‌های مورد نیازش را از طریق واردات تامین می‌کند، استفاده از این بندر به عنوان یکی از بنادر اصلی منطقه، امن‌ترین و کم هزینه‌ترین راه انتقال کالا‌های این کشور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار