۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی:

صادرات محصولات پارس جنوبی ۲۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: ۱.۵ میلیون تن کالا و محصولات غیر نفتی از گمرک پارس جنوبی در خرداد ماه امسال صادر شد که نسبت به خرداد سال گذشته از نظر وزنی ۲۳ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۸۴۲۸۵
صادرات محصولات پارس جنوبی ۲۳ درصد افزایش یافت
احمد پورحیدر در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر توسعه صادرات کالا و محصولات صنایع پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یکی از اولویت‌های منطقه ویژه پارس جنوبی صادرات کالا و محصولات صنایع مستقر در این منطقه است که در این راستا برای تسریع این مهم برنامه‌ها و تسهیلات مورد نیاز ارائه می‌شود.
وی از صادرات ۱.۵ میلیون تن کالا از منطقه ویژه پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: در خرداد ماه امسال ۱.۵ میلیون تن کالا و محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی به ارزش ۷۰۶ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۲۳ درصد افزایش دارد.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به صادرات محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: از مجموع کالا‌های صادراتی از پارس جنوبی، اتیلن، بوتان، پوپان، پلی استایرن، کود اوره، آمونیاک بیشترین محصولات صادراتی است.
پورحیدر به واردات از گمرک پارس جنوبی پرداخت و افزود: در خرداد امسال بیش از ۹ هزار ۷۸۶ تن کالا به ارزش بیش از ۴۳۰ میلیون دلار شامل تجهیزات پالایشگاهی و دیگر لوازم مورد نیاز از طریق گمرک پارس جنوبی وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه صادرات به کشورهای هند، موزامبیک، آفریقای جنوبی، ازبکستان، چین، رومانی قرقیزستان، عراق، ترکیه، ایتالیا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد گفت: کالا‌های وارداتی از کشور‌های ایتالیا، آلمان، چین، امارات متحده عربی، اسپانیا و کره جنوبی وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۲۹۳ درصد افزایش دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار