۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
مدیرکل بنادر دریانوردی هرمزگان در گفتگو با مانا:

حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی تحت بررسی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: تا زمان مشخص شدن نتیجه تحقیقات نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس باقی می‌ماند.
کد خبر: ۸۴۲۸۴
حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی تحت بررسی است
اله مراد عفیفی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در رابطه با آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی توقیف شده با بیان اینکه این نفتکش هم اکنون در لنگر گاه بندر عباس پهلو گرفته است، تصریح کرد: بررسی‌های خود را در زمینه تصادم این شناور با شناور صیادی را آغاز کرده ایم و تا زمان مشخص شدن نتیجه تحقیقات نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس باقی می‌ماند.
وی با تاکید بر اینکه حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: پس از انجام تحقیقات لازم و روشن شدن نتایج، اقدام قانونی بعدی ما نیز نسبت به این نفتکش مشخص خواهد شد.
عفیفی پور در پاسخ به این پرسش که خدمه تا چه زمانی باید در داخل شناور حضور داشته باشند، گفت: طبق قوانین بین المللی خدمه می‌بایست در داخل شناور حضور داشته باشند مگر اینکه ضرورت ایجاب کند و پیاده شوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با خدمه در رابطه با حادثه تصادم با شناور صیادی مصاحبه‌ای صورت گرفته است یا خیر نیز بیان کرد: تاکنون گفت وگویی با خدمه در این رابطه نداشته ایم، اما این احتمال وجود دارد که در مسیر تحقیقات به مصاحبه با آنها نیاز باشد.
این مقام مسئول در ادامه اظهارات خود را رابطه با محموله نفتکش انگلیسی توقیف شده و مقصد آن اظهار کرد: این نفتکش در زمان توقیف محموله‌ای نداشت و به مقصد یکی از بنادر عربستان در حال حرکت بود.
وی در رابطه با توصیه دولت انگلیس به نفتکش‌های این کشوردر رابطه با عدم عبور از تنگه هرمز تا اطلاع ثانوی تصریح کرد: تنگه هرمز برای تردد بی ضرر و بدون حاشیه تمام شناور‌های عبوری باز است و طبیعی است تا زمانیکه این شناور‌ها از قوانین و مقررات بین المللی تبعیت کنند برخوردی نیز با آنها از سوی مراجع ذی صلاح صورت نمی‌گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار