۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

کاهش ۷۵ درصدی دزدی دریایی در ۶ ماهه اول ۲۰۱۹

کاهش ۷۵ درصدی دزدی دریایی در ۶ ماهه اول ۲۰۱۹
حوادث دزدی دریایی در منطقه آسیا از ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۹ نسبت به دوره ۱۳ ساله ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹، ۷۵ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۴۲۷۸
به گزارش گروه بین الملل مانا، براساس گزارش ReCAAP (موسسه همکاری منطقه‌ای برای مقابله با دزدی‌های دریایی آسیا) در این مدت ۲۸ رویداد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه علیه کشتی‌ها انجام شده که از نظر آمار و ارقام کمترین میزان را درطی سال‌های گذشته نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش در این دوره ۱۳ ساله آمار مربوط به کاهش حوادث دریایی به طور میانگین با کاهش ۳۲ درصدی مواجه بوده درحالی که در شش ماهه اول سال جاری میلادی این میزان ۷۵ درصد کاهش یافته است.
این گزارش حاکی است از ۲۸ حادثه دریایی نیمه اول سال جاری میلادی ۲۶ حادثه مربوط به سرقت مسلحانه کشتی و دو حادثه مربوط به ربودن کشتی‌ها بوده است.
بر اساس این گزارش کاهش حوادث دریایی به فعالیت‌های گارد ساحلی کشور‌ها برمی‌گردد. برای مثال در یکی از این حوادث که در ۱۸ ژوئن برای ۹ خدمه‌ی دو قایق ماهیگیری رخ داد گارد ساحلی مالزی بلافاصله نسبت به نجات ماهیگیران اقدام کرده اند؛ و تمامی خدمه آزاد شدند، زیرا ربایندگان دریافتند آنها هیچ نوع منابع مالی ندارند.
در پایان این گزارش آمده است در حال حاضر هیچ نوع خدمه‌ای که در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ ربوده شده باشند در اسارت دزدان دریایی به سر نمی‌برند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار