۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

سند توسعه شیلات خوزستان شهریور آماده می‌شود

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: سند توسعه شیلات و آبزیان خوزستان در دست مطالعه و تدوین است و تا پایان شهریور به سرانجام می رسد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۲۷۶
سند توسعه شیلات خوزستان شهریور آماده می‌شود
غلامرضا افتخاری نسب در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در سند توسعه شیلات خوزستان، همه ظرفیت‌های شیلات و آبزی پروری استان و دغدغه‌های کمبود آب و محیط زیست در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال در صنعت آبزی‌پروری یکی از پایدارترین انواع مشاغل است افزود: در آینده خوزستان به قطب آبزی پروری به خصوص در زمینه ماهیان گرمابی است.
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: عمده آبزیانی که برای پرورش در خوزستان به صرفه، اقتصادی و سودآور است کپورماهیان و هامو است که ارزش غذایی بالایی دارد.
افتخاری نسب  بیان کرد: با توجه به کمبود آب شیرین، رویکرد شیلات استان استفاده از آب‌های نامتعارف نظیر زهاب و پساب‌ها است.
وی اجرای طرح آبزی پروری در پساب‌های نیشکر خوزستان را بسیار موفق توصیف کرد و افزود: از پساب‌های کشاورزی می‌توان آبزی پروری را توسعه داد.
سرپرست شیلات خوزستان، تولید آبزی پرورشی خوزستان را در سال ۹۷ حدود ۵۸ هزار تن عنوان کرد و گفت: امسال با بهبود منابع آب، تولید آبزیان پرورشی در خوزستان به رقم بی سابقه ۸۰ هزار تن خواهد رسید.
استان خوزستان رتبه نخست تولید ماهیان گرمابی در کشور را دارد، ولی در زمینه صید دریایی وضعیت مناسبی ندارد.
به گفته سرپرست شیلات خوزستان رویکرد جدید صنعت شیلات و آبزی پروری که در سند توسعه شیلات نیز بر آن تاکید و توصیه شده، گسترش آبزی پروری و تولید میگوی پرورشی در مناطق ساحلی خوزستان است.
حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی از ظریق صید و صیادی و آبزی پروری معیشت خود را تامین می‌کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار