۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

آمادگی بندر خرمشهر برای ممیزی اجباری IMO در سال ۲۰۲۲

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آمادگی بندر خرمشهر برای ممیزی اجباری IMO در سال ۲۰۲۲ خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۲۷۵

آمادگی بندر خرمشهر برای ممیزی اجباری IMO در سال ۲۰۲۲

به گزارش خبرنگار مانا، مهدی فراهانی افزود: به منظور ارزیابی میزان اجرای الزامات سازمان بین المللی دریانوردی و کسب آمادگی هرچه بیشتر برای ممیزی اجباری "آیمو" که در سال ۲۰۲۲ انجام می شود ، دوره آموزشی "طرح ممیزی آیمو " و سایر الزامات مرتبط بر اساسIII CODE از سوی (دبیر کمیته ممیزی IMO اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان) برای همه پرسنل واحدهای دریایی و امور بندری و اقتصادی در محل آموزش بندر خرمشهر برگزار شد.

 وی در ادامه گفت: پس از پایان دوره مذکور با حضور ممیز در اداره های امور دریایی، ایمنی و حفاظت دریایی، بازرسی و ثبت شناورها، امور بندری و کنترل و بازرسی کشتی ها فرآیندها و مستندات مرتبط با ممیزی مورد ارزیابی قرارگرفت.

 معاون دریایی بندر خرمشهر اظهار داشت: نتایج  این ممیزی قطعاً در پیشبرد اهداف این اداره کل  و کسب آمادگی بیشتر برای ممیزی نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

فراهانی تصریح کرد: قوانین و کنوانسیون های دریایی با هدف ارتقاء ایمنی دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی از سوی سازمان جهانی دریانوردی به صورت داوطلبانه از سال ۲۰۰۶ در دستور کار قرار داشته است و این امر با توجه به آغاز دوره ممیزی اجباری که از سوی سازمان جهانی دریانوردی در کشورهای عضو صورت می پذیرد در بندر خرمشهر انجام گرفته است.

بندر خرمشهر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار