۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

رکود شکنی گرما در مناطق ساحلی خوزستان از هفته آینده

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از هفته آینده مناطق ساحلی خوزستان برای چندمین بار در فصل تابستان، دمای بالای ۵۱ درجه سانتیگراد بالای صفر را تجربه خواهند کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۲۷۳
رکود شکنی گرما در مناطق ساحلی خوزستان از هفته آینده
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با تقویت دوباره مرکز کم فشار جنب حاره‌ای و حاکمیت کامل الگوی تابستانه، دمای شهر‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر، اروندکنار، هندیجان و چوئبده از ۵۰ درجه عبور خواهد کرد.
وی گفت: این گرمای نفس گیر و بسیار طاقت فرسا تا اواخر هفته آینده در مناطق ساحلی خوزستان تداوم خواهد داشت.
سبزه زاری افزود: گرد و غبار و وزش باد گرم جنوبی توأم با افزایش رطوبت هوا به خصوص در ساعات اولیه صبح پدیده غالب جوی در شهر‌های ساحلی خوزستان خواهد بود.
در پی اعلام وقوع هوای بالای ۵۱ درجه بالای صفر از هفته آینده، گروه‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برای آماده سازی تجهیزات توزیع برق  و بهسازی شبکه‌های برق شهر‌های ساحلی خوزستان وارد عمل شده اند تا از خاموشی‌ها و حوادث برق که منجر به آتش سوزی می‌شود جلوگیری کنند.
با افزایش دمای بالای ۵۱ درجه بالای صفر و افزایش مصرف برق، شبکه‌های توزیع برق در شهر‌های ساحلی خوزستان با به شدت آسیب می‌بینند.
استانداری خوزستان در پی پیش بینی استقرار سامانه گرم جنوبی، ساعت کار اداری در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شتبه را ۱۲ ظهر اعلام کرد و روز چهارشنبه دوم مرداد را در شهر‌های ساحلی خوزستان تعطیل اعلام کرد.
گرمای فزاینده و نفس گیر در مناطق ساحلی خوزستان بسیاری از فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی و اقتصادی را به صورت نیمه تعطیل درآورده است.   
طرح کاهش ساعت اداری در شهر‌های ساحلی خوزستان، از نیمه دوم خرداد شروع و تا شهریور ماه ادامه دارد. هدف از اجرای این طرح کاهش مصرف برق دستگاه‌های اداری و عمومی و تامین پایدار برق خانگی بیان شده است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست موارد ایمنی را رعایت کرده و در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.
مرکز بهداشت خوزستان نسبت به وقوع گرمازدگی در هفته آینده در شهر‌های ساحلی خوزستان هشدار داد و از عموم مردم خواست از قرار گرفتن در فضای آزاد خودداری کنند.
مراکز درمانی مناطق جنوبی و ساحلی خوزستان برای پذیرش بیماران مبتلا به گرمازدگی به حال آماده باش درآمدند.
بسیاری از مردم شهر‌های ساحلی خوزستان به خصوص کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اداری قصد دارند در هفته آینده که گرمای خوزستان به اوج می‌رسد به شهر‌های شمالی و خوش آب و هوا سفر کنند.
گرما در مناطق ساحلی خوزستان تا پایان فصل پاییز با شدت و ضعف تداوم دارد.
شهر‌های ساحلی خوزستان جزو مناطق بد آب و هوای کشور با اقلیمی خشن و گرمای طولانی و طاقت فرسا محسوب می‌شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار