۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت :

تمامی ارگان‌ها برای رونق تولید به میدان آمده‌اند

تمامی ارگان‌ها برای رونق تولید به میدان آمده‌اند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته با رونق تولید داخلی ۲۲ درصد از واردات کشور کاهش یافت.
کد خبر: ۸۴۲۷۱
به گزارش خبرنگار مانا، رضا رحمانی که در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید سخن می‌گفت: با بیان اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به رسالت واقعی خود تحت شرایط خاص کنونی بازگشته است، اظهار کرد: نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید نخستین نمایشگاهی است که به جای عرضه، تقاضا را به عنوان رویکرد خود برگزیده است.
وی در این باره افزود: وزارت صمت و دیگر بخش‌های مرتبط دولتی در این نمایشگاه به دنبال جذب انواع افکار، آراء و توانمندی‌های داخلی در جهت رونق تولید هستند.
رحمانی تلاش بخش دولتی و خصوصی را در جهت عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در جهت رونق تولید داخلی موفق ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه طی یک سال اخیر با اقدامات صورت گرفته و توسعه تولید داخلی، واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش یافت که حاصل آن صرفه جویی ۱۰ میلیارد دلاری بود.
وزیر صمت با تاکید بر اینکه اولویت دولت تولید داخلی است در رابطه با سیاست‌های وارداتی نیز گفت: اگر توان‌ تولید کالایی در داخل به حد کافی نباشد در آن صورت واردات با تعرفه انجام خواهد گرفت تا زمانی که زمینه برای تولید صد درصدی داخلی فراهم شود.
عضو هئیت دولت دوازدهم با اعلام اینکه در شرایط کنونی تمام بخش‌های دولتی و حاکمیتی برای رونق تولید داخلی پای‌ کار آمده اند، خاطر نشان کرد: از وزارت دفاع گرفته تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همگی تمام توان خود را به میدان عمل آورده اند تا تولید داخلی در شرایط کنونی به شکل احسن انجام شود.
شایان ذکر است نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از امروز (پنج شنبه) تا روز ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار