۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

بررسی راهکارهای تسریع در امور تجاری بندر چابهار

بررسی راهکارهای تسریع در امور تجاری بندر چابهار
با حضور معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، "راهکار‌های تسریع در امور تجاری و بازرگانی بندر چابهار" و "افزایش ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی" مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۴۲۵۶
به گزارش مانا، با تدارک دو روز برنامه کاری فشرده و بازدید میدانی از بندر اقیانوسی چابهار، علاوه بر بررسی پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه گذاری در این بندر، وضعیت زیرساخت ها، اسکله‌ها، تجهیزات و ساختمان‌های عملیاتی طرح توسعه بندر شهید بهشتی  مورد بازدید قرار می‌گیرد.
براساس این گزارش، در این برنامه کاری و بازدید دو روزه که احمد علی موهبتی؛ استاندار سیستان بلوچستان، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، یزدان سیف؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران حضور دارند، از فرآیند جمع آوری اسکله‌های نصب سریع در بندر شهید بهشتی، انبار‌های سرپوشیده و محوطه‌های دپوی کالا و همچنین از پروژه شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی و دایک حفاظت ساحلی چنوب شرقی بندر شهید بهشتی بازدید به عمل می‌آید.
  بر اساس این گزارش، بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور در کریدور بین المللی شرق - غرب در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادر جنوبی کشور‌های خلیج فارس ایفای نقش می‌کند و با افتتاح طرح توسعه فاز اول، این بندر هم اکنون در منطقه به کانون‌های داد و ستد و تجارت بین المللی تبدیل شده است.  
بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت استراتژیک برخوردار است و دستیابی به آب‌های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از مهم‌ترین ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه است.
چابهار به علت نزدیکی به کشور‌هایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، با اتصال به شبکه ریلی کشور جایگاه ویژه‌ای در ترانزیت کالا خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار