۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران:

۱۰ میلیارد دلار کالا از گمرکات کشور صادر شد

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰ میلیارد دلار از گمرکات کشور صادر شد که دو میلیارد دلار آن مربوط به استان بوشهر است.
کد خبر: ۸۴۲۴۹
۱۰ میلیارد دلار کالا از گمرکات کشور صادر شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد ذاکری در آئین تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه کاهش بازرسی‌های مزاحم با بهره گیری از فناّوری و تکنولوژی‌های روز در دستور کار جدی گمرک است اظهار داشت: در این زمینه بکارگیری دستگاه‌های ایکس ری در برنامه دولت و گمرک جمهوری اسلامی ایران است که تحقق این مهم علاوه بر شفاف سازی در مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از بحث‌های مهم کشور نیز تاثیرگذار است.
وی افزود: در این زمینه اگر سیاست‌ها اجرا و به نوعی از دستگاه‌های ایکس ری پیشرفته استفاده شود، مبارزه با قاچاق در کشور شتاب بیشتری می‌گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران ادامه داد: اکنون گمرک بیشتر استان‌های مرزی، از دستگاه ایکس ری برخورداراست و با توجه به رویکرد دولت این سازمان برای بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی ساخت دستگاه ایکس ری تلاش می‌کند.
ذاکری با بیان اینکه گمرک درصدد تسهیل سازی تجارت است خاطر نشان کرد: در موضوع پنجره واحد تجاری نیز تلاش شده تا بیشتر از فناّوری‌های روز و بستر شبکه استفاده شود به نوعی که هم شفاف کننده و هم تسهیل کننده باشد تا زمان ترخیص کالا در گمرک‌های کشور را کاهش دهیم.
وی با تاکید بر کاهش روند فرآیند ترخیص کالا از گمرکات افزود: هر چه زمان ترخیص کالا در گمرک‌ها کاهش یابد هزینه‌های بخش تجارت و صنعت نیز پایین می‌آید.
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: دستورالعمل‌های خوبی در بحث حمایت از تولید مطرح است و فعالان اقتصادی حوزه اقتصاد و تجارت خوشنام می‌توانند از تسهیلات ویژه و ضمانت‌های بانکی حتی در موضوع ارزش افزوده برخوردار شوند.
ذاکری بیان کرد: این طرح خوشنامی تا هفتم مرداد ماه اعتبار دارد که تلاش برای تمدید آن تا پایان سال جاری در حال انجام است.
وی از افزایش صادرات کالا از گمرکات خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۰ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از گمرکات کشور صادر شد که دو میلیارد دلار آن مربوط به گمرکات استان بوشهر است.
در این آیین با تجلیل از منصور بازیار، بهروز قره بیگی به عنوان ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر معرفی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار