۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

ژاپن به فناّوری دیجیتالی تست سوخت کم سولفور دست یافت

شرکت Hitachi ژاپن اعلام کرد با فناّوری‌های پیشرفته دستگاه تست سوخت کم سولفور تولید کرد.
کد خبر: ۸۴۲۳۹
ژاپن به فناّوری دیجیتالی تست سوخت کم سولفور دست یافت
به گزارش گروه بین المل مانا، این فناّوری جدید در تجهیزات آزمایشگاهی اداره بنادر سنگاپور (MPA) و اداره ایمنی دریایی استرالیا (AMSA) مورد تست و آزمایش قرار گرفت.
بر اساس بیانیه‌ای که این سازمان‌ها صادر کردند به منظور دستیابی به پیمان مارپل و کنوانسیون ۲۰۲۰ تمامی کشتی‌ها می‌توانند به منظور اطمینان از وجود سوخت کم سولفور به این دستگاه استناد کنند که میزان خطای آن بسیار پایین است.
شیوه کار این دستگاه به گونه‌ای است که می‌تواند قبل از سوخت گیری میزان سولفور در سوخت و ناخالصی آن را از مخازن ذخیره‌ای تشخیص داده و در صورت استاندارد نبودن سوخت به خدمه کشتی کمک می‌کند تا از خرید سوخت امتناع ورزند.
"Bryan Comer" تحلیلگر دریایی در این زمینه اعلام کرد: این دستگاه تست یک ابزار قابل اعتماد به شمار می‌رود که به منظور دستیابی به سوخت ۲۰۲۰ بر روی همه کشتی‌ها در کوتاه ترین زمان قابل نصب است.
به گفته این تحلیلگر نتیجه آزمایش و تست این دستگاه در کمتر از یک دقیقه تعیین می‌شود تا میزان خالص یا ناخالصی سوخت مشخص شود.
این گزارش حاکی است دستگاه تست سوخت کم سولفور به یک GPS متصل است که بلافاصله داده‌های تحلیلی را به نقاط مورد نیاز اعلام می‌کند. از سوی دیگر دستگاه می‌تواند تمامی فعل و انفعالات سوخت را در کامپیوتر ذخیره کرده و به کارشناسان در هر نقطه از جهان ارائه دهد.
"Adrian Smith" مدیر فروش و تحقیقات تحلیلی High Tech Tech نیز در زمینه استفاده از این فناّوری گفت: کمتر از شش ماه به اجرای مقررات جدید IMO باقی مانده اگر مقامات بندری و شرکت‌های حمل و نقل و تأمین کنندگان سوخت هنوز به یک راه حل نهایی آزمایشی نرسیده اند. اکنون وقت آن رسیده است که با استفاده از چنین دستگاهی به دیدگاه مشترک دست یابند، زیرا این دستگاه تمامی مواد موجود در سوخت کشتی را به دقت بررسی کرده و در اسرع وقت به کارشناسان اعلام می‌کند.
وی در پایان گفت: وقتی داده‌های آماری این دستگاه توسط صاحبان کسب و کار دریایی دریافت می‌شود اعتماد آنها به تأمین سوخت استاندارد بیش از پیش افزایش پیدا می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار