۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

توقیف شناور صیادی غیرمجاز در آبراه بهمنشیر

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان از توقیف یک فروند شناور صیادی غیرمجاز و کشف مقادیری دلار و دینار قاچاق در دهانه آبراه بهمنشیر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۲۳۱
توقیف شناور صیادی غیرمجاز در آبراه بهمنشیر
سرهنگ محمد علی موسیوند در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: به دنبال تشدید انسداد نوار مرزی و طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز مأموران پایگاه دریابانی آبادان یک فروند شناور صیادی غیر مجاز را در دهانه بهمنشیر متوقف کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از شناور توقیف شده تعدادی اداوت صیادی، ۱۳۷۰ دلار و ۶ هزار دینار ارز خارجی حاصل از فروش غیر قانونی صید و سوخت قاچاق به شناور‌های کشور‌های همسایه در منطقه "خورعبدالله" کشورعراق کشف و ضبط شد.

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان با اشاره به عزم جدی ماموران دریابانی  در مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه ارز کشف شده تحویل مراجع ذی صلاح شد.

چندی پیش سرپرست شیلات خوزستان از افزایش قاچاق صید دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به دلیل بالا رفتن نرخ ارز ابراز نگرانی کرد.

بسیاری از صیادان، بخش مهمی از صید خود را به صورت قاچاق به صیادان کویتی و عراقی به فروش می رسانند و برخی نیز سهمیه سوخت یارانه ای خود را بدون  اینکه فعالیت صید و صیادی داشته باشند به دلالان سوخت به فروش می رسانند.

فرماندهی دریابانی خوزستان چندی پیش بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق کالا و ارز در آب های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تاکید کرده بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار