۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

اجرای پنج طرح عمرانی در دستور کار بندر و دریانوردی خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پنج طرح عمرانی با عنوان تعامل شهر و بندر در دستور کار بندر و دریانوردی خرمشهر قرار گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۲۳۰
اجرای پنج طرح عمرانی در دستور کار بندر و دریانوردی خرمشهر
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی افزود:در بندر خرمشهر پنج طرح ایجاد امکانات پشتیبانی گردشگری در محدوده پایانه مسافربری خلیج فارس، ساماندهی میدان ورودی بندر خرمشهر، احداث ورودی شمالی از خیابان مقاومت با دسترسی مستقیم به کمربندی شهدای گمنام برای وسایل نقلیه سنگین، احداث باشگاه ملوانان، توسعه خدمات فرهنگی ورزشی و ساماندهی فصل مشترک شهر و بندر در دستور کار است.
وی بیان کرد: بنادر در توسعه شهر‌های بندری بسیار اثر گذار هستند و  نتیجه این مطالعات منجر به تبیین اصول و معیار‌های موثر بر تعامل شهر و بندر می‌شود.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها منجر به افزایش خدمت رسانی به شهروندان، بهبود وضعیت ترافیک شهری و زیبایی شهر بندری خرمشهر می‌شود آمادگی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر را برای اجرای طرح‌های عام المنفعه و بهبود وضعیت شهری اعلام کرد.
خرمشهر که تا پیش از شروع جنگ تحمیلی بزرگترین بندرتجاری وعملیاتی جمهوری اسلامی ایران بود با هجوم وحشیانه نیرو‌های بعثی عراق، به تلی از خاک و ویرانی تبدیل شد و همه تاسیسات زیرساختی آن به کلی از بین رفت.
پس از پایان جنگ تحمیلی عملیات بازسازی این بندر در دستور کار قرار گرفت و با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ، هنوز این بندر جایگاه اصلی خود را به دست نیاورده است.
پارسال حدود ۲.۵ میلیون تن کالا دراین بندر که در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است تخلیه و بارگیری شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار