۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

تحول در کشتیرانی ژاپن با استفاده از تکنولوژی دیجیتال

تحول در کشتیرانی ژاپن با استفاده از تکنولوژی دیجیتال
ژاپن از تکنولوژی دیجیتالی برای متحول ساختن صنعت کشتیرانی و ارائه عملیات کشتیرانی کارآمدتر و امن‌تر به پنج طریق استفاده کرده است.
کد خبر: ۸۴۲۲۱
به گزارش گروه بین الملل مانا، دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی را در یک مسیر جدید هدایت می‌کند، برخی با فرصت‌های فزاینده‌ای که دیجیتالی شدن فراهم می‌کند، احساس آسودگی دارند، اما برخی دیگر به دلیل بلاتکلیفی و ابهامی که دیجیتالی شدن با خود به ارمغان می‌آورد، نسبت به ظهور این پدیده بسیار محتاط عمل می‌کنند.
ژاپن از جمله کشور‌هایی است که آغوش خود را برای استقبال از صنعت دیجیتالی شدن باز کرده است. در ذیل، به پنج طریقی که شرکت‌های ژاپنی از تکنولوژی دیجیتالی برای ارائه عملیات کشتیرانی کارآمدتر و امن‌تر استفاده می‌کنند، اشاره شده است.
بهبود امنیت و تعمیر  
شرکت ژاپنی JRCS که در زمینه مدیریت توان و سیستم‌های کنترل اتوماتیکی برای صنعت دریایی فعال است، خبر از همکاری با شرکت مایکروسافت برای استفاده از واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) و هوش مصنوعی (AI) در راستای بهبود امنیت و افزایش سرعت تعمیر داد.
واقعیت ترکیبی (MR) جهان‌های واقعی و مجازی را از طریق پوشاندن هولوگرام (اشیا سه بعدی واقعیت مجازی) در فضا‌های واقعی و یا بر روی اشیای فیزیکی در جلوی چشمان بیننده ترکیب می‌کند. برخلاف ابزار‌های واقعیت مجازی (VR)، ابزار‌های واقعیت ترکیبی مانند هولولنز مایکروسافت (Microsoft Hololens) کاربر را قادر به دیدن و دستکاری هولوگرام‌ها در یک بافت جهان واقعی و قابل مشاهده خواهند ساخت.
در نظر داشته باشید، هولولنز مشابه با یک هدست (Headset) واقعیت مجازی است که دارای لنز‌هایی شفاف است. شما می‌توانید از طریق این لنز‌ها اطراف خود را به آسانی مشاهده کنید، اما با فشار یک دکمه به ناگاه دنیای پیرامون شما با ظهور اجسام سه بعدی غوطه ور در هوا، صفحه نمایش‌های مجازی روی دیوار و کاراکتر‌های سه بعدی پر جنب و جوش کاملا متحول می‌شود. هولولنز مایکروسافت دنیای واقعی شما را با دنیایی مجازی در هم می‌آمیزد.
لازم به ذکراست: هدف فراهم کردن آموزش برای کشتیرانی تجاری و بازیگردانان صنعت دریایی شامل دریانوردان و کارمندان خشکی در سراسر جهان است. به دنبال اشتراک گذاری فضا‌های واقعیت ترکیبی، ملوانان از همه ملیت‌ها را قادر می سازد تا آموزش استفاده از تجهیزات یا عملیات را در هر زمانی دریافت کنند.
طراحی و ساخت کشتی‌ها با انتشارات صفر درصد
ژاپن پس از چین و کره جنوبی جایگاه سوم جهان از لحاظ کشتی سازی را به خود اختصاص می‌دهد. وزیر حمل و نقل ژاپن هدف کاهش ۳۰ درصدی انتشارات گاز‌های گلخانه‌ای (GHG) از سوی صنعت کشتیرانی را تعیین کرده است.
به منظور تحقق این هدف، شرکت کشتیرانی NYK ژاپن برنامه ساخت کشتی NYK Super Eco Ship 2030 را با MTI (موسسه تکنولوژی زیرمجموعه شرکت)، Elomatic (شرکت مشاوره دریایی در فنلاند) و Garroni Progetti S.r.l. (طراح کشتی در ایتالیا) توسعه داده است. هدف این کشتی، کاهش دست کم ۶۹ درصد انتشارات دی اکسید کربن از طریق توسعه بازسازی بدنه کشتی، کاهش وزن بدنه، صرفه جویی در انرژی و دیجیتالی شدن است.
توسعه پول دیجیتال برای ملوانان
شرکت کشتیرانی NYK درحال کشف راه‌هایی برای استفاده از ارز دیجیتال خود است تا بتواند شرایط را برای ملوانان جهت مدیریت، فرستادن و تبدیل پول به پول‌های رایج محلی خود تسهیل کند.
تحویل کشتی‌های خودران
 درفصل تابستان سال ۲۰۱۷ میلادی، ژاپن اعلام کرد که بر روی تحویل کشتی خودران تا سال ۲۰۲۵ کار خواهد کرد.
مانیتورینگ فعالیت مشکوک در دریا
این کشور اعلام کرده است که استقرار هوش مصنوعی AI را برای مانیتورینگ فعالیت‌ها در دریا و شناسایی هر گونه فعالیت مشکوک آغاز خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار