۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

توقیف چهار شناور صیادی به اتهام قاچاق سوخت

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی چهار فروند شناور صیادی را در سواحل ماهشهر به اتهام حمل سوخت قاچاق توقیف کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۲۱۸
توقیف چهار شناور صیادی به اتهام قاچاق سوخت
سرهنگ نادر سهیلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در جریان بازرسی از این شناور‌های صیادی ۱۰ هزار لیتر سوخت (گازوئیل) کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه این شناور‌های توقیف شده هیچگونه فعالیت صیادی نداشتند افزود: دراین ارتباط چهار خدمه این شناور‌ها همراه با مستندات لازم تحویل مراجع قضایی شدند و محموله‌های سوخت قاچاق نیز تحویل نماینده شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران شد.
جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه محموله‌های سوخت قاچاق قرار بود در خارج از آب‌های سرزمینی در خلیج فارس به فروش برسد افزود: ماموران دریابانی با قاچاق این سرمایه ملی برخورد می‌کنند.
سرهنگ سهیلی، کاهش ارزش پول ملی، اختلاف قیمت بهای سوخت با بهای بین المللی آن، بیکاری و به صرفه نبودن حرفه صیادی را از دلایل قاچاق سوحت در مناطق ساحلی خوزستان بیان کرد.
دریک سال اخیر قاچاقچیان با خروج مقادیر زیادی سوخت قاچاق از کشور و فروش آب به دلالان سوخت در خلیج فارس، سود نامشروع زیادی به جیب زدند.
وی گفت: متاسفانه برخی صیادان با دریافت سهمیه سوخت یارانه‌ای، بدون اینکه فعالیت موثر صیادی داشته باشند سوخت را قاچاق می‌کنند.
جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان خواستار نظارت شیلات برنحوه فعالیت صیادان و قطع سهمیه سوخت شناور‌های متخلف صیادی شد.
در سال جاری بیش از نیم میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های ساحلی و شمال غرب خلیج فارس توسط ماموران دریابانی خوزستان توقیف شده است.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق سوخت و کالا بوده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار