۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

نصب اسکرابر پرهزینه‌تر از سوخت کم سولفور

اسکرابر‌ها نیاز به نظارت دائمی دارند و نصب، راه اندازی و شستشوی آنها در مناطق ساحلی هزینه‌های زیادی را نسبت به سوخت کم سولفور بر مالکان کشتی تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۸۴۲۱۵
نصب اسکرابر پرهزینه‌تر از سوخت کم سولفور
به گزارش گروه بین الملل مانا، "Mike Coomber" مدیرعامل Rivertrace از فعالان حوزه دریایی که فناّوری اسکرابر را مورد تحقیق  و بررسی  قرار داده است اعلام کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که اسکرابر‌ها پس از نصب به خوبی بتوانند از عهده استاندارد‌های لازم برآمده و کارشناسان نظارت کننده بر نحوه فعالیت و شستشوی آنها بتوانند به استاندارد‌های دلخواه IMO دسترسی پیدا کنند.

وی یاد آور شد در حال حاضر بسیاری از مالکان تا زمان باقی مانده به اجرای قانون ۲۰۲۰ بر سر دوراهی قرار دارند که آیا نسبت به نصب اسکرابر اقدامات لازم را به عمل آورند و یا سوخت کم سولفور را انتخاب کنند.

به گفته وی اگرچه یک استاندارد کامل برای اجرای قانون ۲۰۲۰ در ارتباط با نحوه انتخاب سوخت هنوز از سوی IMO اعلام نشده، اما این درحالی است که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد انتخاب سوخت کم سولفور به مراتب کم هزینه‌تر از نصب اسکرابر است، زیرا خرید و نصب اسکرابر و نظارت به نحوه فعالیت از یک سو و کنترل دائمی کشتی‌ها از سوی سازمان نظارتی برای رعایت محیطزیست دریایی که مبادا شستشوی اسکرابر دریا و سواحل را آلوده کند بیانگر این واقعیت است که انتخاب سوخت کم سولفور از سوی مالکان گزینه مناسب تری محسوب می‌شود و پیشنهاد می‌شود مالکانی که در حال حاضر بر سر دوراهی قرار دارند با انتخاب سوخت کم سولفور به دغدغه‌های ناشی از آن پایان دهند.

"Mike Coomber" در پایان گفت: این تصور باطلی است که برخی گمان می‌کنند ممکن است سوخت با سولفور پایین به میزان کافی در دسترس کشتی‌ها نباشد. زیرا دست اندرکاران تأمین سوخت دریایی با ملاحظات همه جوانب برای اجرای قانون تدارک لازم را دیده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار