۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

پیش بینی ۸۰ هزار تن تولید آبزی در خوزستان

سرپرست شیلات خوزستان گفت: امسال حدود ۸۰ هزارتن آبزی (ماهیان گرمابی) در مزارع پرورش ماهی خوزستان تولید می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۲۱۴
پیش بینی ۸۰ هزار تن تولید آبزی در خوزستان
علیرضا افتخاری نسب در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: امسال با توجه به بارندگی‌های مناسب و تامین پایدار آب و گذار از مرحله خشکسالی و کم آبی، در تولید و پرورش ماهیان گرمابی به یک رکورد دست خواهیم یافت.
وی با اشاره به اینکه پارسال به علت خشکسالی و کمبود آب نیمی از مزارع پرورش ملی موفق به آبگیری نشدند افزود: پارسال به دلیل خشکسالی حدود ۵۷ هزار تن ماهی گرمابی در خوزستان تولید شد.
سرپرست شیلات خوزستان با بیان اینکه امسال شاهد یک سال رویایی در زمینه آبزی پروری در خوزستان خواهیم بود ابراز امیدواری کرد در این زمینه اشتغال زایی خوبی در استان شکل گیرد.
افتخاری نسب با اشاره به اینکه در سیلاب فروردین ماه امسال آبزی پروران خوزستانی متحمل ۱۱۲ میلیارد تومان خسارت شدند افزود: با پرداخت غرامت به آبزی پروران، تاسیسات آبزی پروران بازسازی می‌شود.
به گفته وی برای هر هکتار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود افزود: ۴۷۰ پرونده پرداخت غرامت به آبزی پروران تشکیل شده است.
سرپرست شیلات خوزستان با اشاره به اینکه در صادرات آبزی پرورشی به عراق مانعی وجود ندارد افزود: هم اکنون صادرات آبزی پرورشی از طریق منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد.
افتخاری نسب با بیان اینکه خوزستان در زمینه آبزی پروری ظرفیت‌های زیادی دارد افزود: خوزستان رتبه نخست کشوری در زمینه تولید ماهیان گرمابی در کشور را دارد.
پارسال حدود ۴۸ هزار تن ماهی و میگوی دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد.
خوزستان در زمینه صید دریایی پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر رتبه چهارم کشوری را دارد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار