۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

تدوین طرح جامع توسعه جزایر تا دو ماه آینده

تدوین طرح جامع توسعه جزایر تا دو ماه آینده
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از " تدوین طرح جامع توسعه راهبردی جزایر کشور " توسط کارگروه تخصصی سواحل، جزایر و بنادر کشور طی دو ماه آینده خبر داد و آن را مبنایی برای توسعه جزایر ایران دانست.
کد خبر: ۸۴۲۰۳

به گزارش مانا، محمد راستاد در سی و چهارمین نشست کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر شواری امنیت کشور، با تاکید بر بهبود و توسعه تردد به جزیره ابوموسی، گفت: در خصوص توسعه تردد به جزیره ابوموسی بنا شد، مکانیزم های حمایتی برای بهبود و توسعه ظرفیت های تردد دریایی و هوایی به این  جزیره توسط استانداری هرمزگان پیشنهاد شود تا در کارگروه تخصصی مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع توسعه جزیره ابوموسی، افزود: مطالعات این طرح توسط سازمان بنادر و دریانوردی در کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر ارائه شد و مقرر شد برنامه های عملیاتی مشخص برای پیگیری مطالعات طرح جامع، تکمیل و تصویب شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سند توسعه جزیره ابوموسی، مصوبه هیئت دولت است، تاکید کرد:  براساس مصوبه هیئت دولت، بنا شد پیشنهاد های مربوطه در این زمینه از طریق کارگروه تخصصی به کارگروه مرز ویژه شورای امنیت منعکس شود تا به مبادی و دستگاه های مد نظر منعکس شود و ترتیبات اجرا مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیش بینی زیرساخت های مورد نیاز جزیره ابوموسی، گفت: از جمله زیرساخت های مورد نیاز گردشگری دریایی است که قرار شد سازمان بنادر و دربانوردی مکانیزم های حمایتی با اولویت ویژه برای طرح توسعه گردشگری جزیره ابوموسی را معرفی کند.  

در این نشست همچینن مصوب شد " ساختمان مرجع دریایی کشور " در جزیره ابوموسی احداث شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار