۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

صادرات بیش از 162 هزار تن کالا از منطقه آزاد اروند به عراق

قائم مقام منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: در سه ماهه نخست امسال 162هزار و 975 تن کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۱۹۱

صادرات بیش از 162 هزار تن کالا از منطقه آزاد اروند به عراق

عبدالله کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این کالاها که شامل مصالح ساختمانی، مواد غذایی، آهن آلات، لبنیات و آبزیان دریایی و پرورشی است از مرزهای زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند به عراق صادر شده است.

وی از عزیمت 90هزار و 326 زائر عتبات عالیات از منطقه آزاد اروند به عراق در سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: عزیمت زائران عتبات عالیات از منطقه آزاد اروند در مقایسه با مدت مشابه پارسال 98 درصد افزایش نشان می دهد.

کعبی افزود: در این مدت 268 هزار و 716 گردشگر عراقی وارد منطقه آزاد اروند شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 32 درصد افزایش نشان می دهد.

وی علت افزایش ورود گردشگران عراقی را رایگان شدن صدور ویزا عنوان و پیش بینی کرد در ماه های آینده موج جدید ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند شروع شود.

کعبی افزود: براساس توافق مسئولان دو کشور ایران و عراق، زائران ایرانی اربعین حسینی می توانند بدون ویزا از منطقه آزاد اروند از طریق زمینی و دریایی به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

وی پیش بینی کرد با حذف ویزا برای زائران ایرانی اربعین حسینی، بیش از یک میلیون زائر ایرانی درایام اربعین، از منطقه آزاد اروند رهسپار شهرهای مقدس کربلا و نجف شوند.

کعبی پیش اظهار داشت: امسال بیش از 150هزار زائر خارجی اربعین حسینی از منطقه آزاد اروند به عتبات عالیات عزیمت کنند.

بر اساس تصمیم ستاد اربعین کشور، زائران خارجی اربعین حسینی تنها مجاز هستند از منطقه آزاد اروند رهسپار شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

 

  

ارسال نظرات
آخرین اخبار