۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
سخنگوی وزارت امور خارجه :

مقصد سفر نفتکش توقیفی را نمی دانم

مقصد سفر نفتکش توقیفی را نمی دانم
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت دو نفتکش توقیف شده ایران در عربستان و جبل الطارق گفت: نفتکش اول دچار نقص فنی شده بود و در عربستان پهلو گرفت؛ وزارت نفت پیگیر است و امیدوار هستیم پس از تعمیرات به کشور بازگردد. مقصد سفر نفتکش توقیف شده را ندارم .
کد خبر: ۸۴۱۸۷

به گزارش مانا، سیدعباس موسوی در نشست امروز خود با اصحاب رسانه ضمن اشاره به تحولات برجامی و روابط دوجانبه و حضور ایران در صحنه‌های مختلف و اعلام حضور و شرکت ایران در اجلاس عدم تعهد و سفر مجدد مشاور دیپلماتیک کاخ الیزه به تهران در پاسخ به سوالی در خصوص نقش چین و روسیه در حفظ برجام گفت: ایران به هیچ کشوری امید نبسته است. برای ما مهم عمل به تعهداتی است که ذیل برجام کشورها تعهد داده‌اند. چین و روسیه هم جزء طرف‌های برجام هستند و نامه رئیس‌جمهور به سران این دو کشور ارسال شده است و ایران نه به کشوری دل بسته و نه اجازه می‌دهد کارت بازی کسی شود.

امیدواریم نفتکش ایران در عربستان پس از تعمیرات به کشور بازگردد

وی در خصوص آخرین وضعیت دو نفتکش توقیف شده ایران در عربستان و جبل الطارق گفت: نفتکش اول دچار نقص فنی شده بود و در عربستان پهلو گرفت؛ وزارت نفت پیگیر است و امیدوار هستیم پس از تعمیرات به کشور بازگردد.

مقصد سفر نفتکش توقیف شده را ندارم اما آنچه در رسانه‌ها مطرح شد درست نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در خصوص نفتکش توقیف شده در جبل الطارق نیز اقدامات ما به جد ادامه دارد. دوبار سفیر انگلیس را خواستیم و با دیپلمات‌های دیگر هم مشورت کردیم و اسناد خود را هم به وکلایمان تحویل دادیم. مقصد سفر نفتکش را ندارم اما آنچه در رسانه‌ها مطرح شده درست نیست؛ چراکه بندرهای سوریه ظرفیت پذیرش سوپرتانکر را ندارد و حتی به دلیل شرایط خاص نتوانسته از کانال سوئز عبور کند. کماکان از دولت انگلیس درخواست داریم هرچه سریع‌تر کشتی ما را رفع توقیف کند و به این راهزنی دریایی پایان دهد که باعث بروز تنش خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار